Stacja Nauka: najważniejsze wiadomości: 4 października 2024 r.

Zainżynierowane tkanki serca w przestrzeni kosmicznej wykazywały upośledzenie, które prowadziło do zwiększonej arytmii i utraty siły mięśni, zmian podobnych do starzenia się serca. Odkrycie to sugeruje, że zaprojektowane tkanki, zasadniczo zautomatyzowana platforma serca na chipie, mogą być wykorzystywane do badania kwestii sercowych w kosmosie i związanych ze starzeniem się chorób sercowo-naczyniowych na Ziemi.

Wiadomo, że ekspozycja na mikrograwitację powoduje zmiany w funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego podobne do tych obserwowanych podczas starzenia się na Ziemi. Engineered Heart Tissues ocenił te zmiany przy użyciu hodowanej w 3D tkanki mięśnia sercowego. Hodowle 3D, wyhodowane na specjalnych rusztowaniach i pochodzące z ludzkich komórek, lepiej odtwarzają zachowanie rzeczywistych tkanek niż poprzednie modele. Wyniki mogą pomóc w opracowaniu środków zaradczych dla członków załogi podczas przyszłych długotrwałych misji kosmicznych oraz w opracowaniu leków do leczenia chorób serca na Ziemi.

Spektrometr kosmiczny i lotniczy umożliwiają przypisanie źródła smug metanu i dwutlenku węgla do określonych sektorów, takich jak ropa naftowa i gaz lub rolnictwo. Emisje metanu i dwutlenku węgla są głównymi czynnikami powodującymi zmiany klimatyczne wywołane przez człowieka. Odkrycie to może poprawić budżet gazów cieplarnianych i informować o strategiach łagodzenia.

Instrument EMIT (Earth Surface Mineral Dust Source Investigation) na stacji kosmicznej został zaprojektowany w celu określenia rodzaju i rozmieszczenia minerałów w pyle w suchych regionach Ziemi, ale naukowcy odkryli, że dane EMIT mogą również identyfikować konkretne źródła emisji metanu i dwutlenku węgla. Instrument kosmiczny może identyfikować emisje na dużych obszarach i zapewniać powtarzalne obserwacje, które zmniejszają niepewność. Airborne Visible/Infrared Imaging Spectrometer-3, instrument NASA Jet Propulsion Laboratory, może określić ilościowo mniejsze źródła emisji. Połączenie tych obserwacji dostarcza więcej informacji na temat źródeł emisji.

Nawet krótkie okresy wyższej wilgotności względnej mogą zwiększyć wzrost grzybów w pyle ze statku kosmicznego i zmienić różnorodność występujących gatunków. Odkrycie to sugeruje, że warunki wilgotności mogą przewidywać zmiany we wzroście i składzie grzybów w statkach kosmicznych i siedliskach kosmicznych, pomagając chronić zdrowie astronautów i integralność struktury.

Stacja kosmiczna zawiera unikalną społeczność drobnoustrojów, w tym wiele, które żyją w pyle, podobnie jak w środowiskach wewnętrznych na Ziemi. Aerosol Sampler zebrał cząsteczki unoszące się w powietrzu w kabinie stacji, w tym kurz, do zbadania na ziemi. Istnieje wiele potencjalnych źródeł codziennej podwyższonej wilgotności na stacji kosmicznej i naukowcy muszą zrozumieć, w jaki sposób wpływa to na społeczności grzybów i bakterii w pyle statku kosmicznego. Model opisany w artykule może również ocenić, w jaki sposób inne czynniki środowiskowe, takie jak mikrograwitacja i podwyższony poziom dwutlenku węgla, wpływają na te mikroby.

Opublikowano: 2024-10-09 08:38