Inżynier lotniczy wprowadza NASA do klas na Hawajach

NASA

Dziedzina autonomii pojazdów powietrznych koncentruje się na samodzielności, budując lotniczy odpowiednik marionetek bez lalkarzy. Za kulisami znajduje się jednak bogata sieć ludzi i systemów, które współpracują ze sobą w celu opracowania ram, testowania nowych technologii i inspirowania inżynierów do tworzenia przełomowych rozwiązań przyszłości. Zachęcanie dzieci do wielkich marzeń i realizowania swoich pasji STEM jest szczególnie ważne dla Evana Kawamury, inżyniera ds. naprowadzania, nawigacji i kontroli w dziale inteligentnych systemów w Ames Research Center NASA w Dolinie Krzemowej w Kalifornii. Kawamura traktuje mentoring i zasięg STEM równie poważnie, jak swoją pracę nad bezzałogowymi statkami powietrznymi (UAV) i zaawansowaną mobilnością powietrzną (AAM). Rozszerza swoje obowiązki inżyniera ze swojego biura do sal lekcyjnych na Oahu na Hawajach, gdzie mieszka. Prowadził warsztaty budowania dronów, prezentował swoją podróż do NASA i nawiązał kontakt z setkami uczniów i nauczycieli. Ostatnio Kawamura powrócił do swojej macierzystej szkoły i ponownie spotkał się ze swoją nauczycielką szóstej klasy, panią Kristen Stoker, aby porozmawiać z uczniami o swojej pracy w NASA. "Ponieważ moja rodzina, nauczyciele, doradcy, mentorzy i profesorowie zapewnili mi wspaniałe możliwości i doświadczenia, które zainspirowały mnie i przygotowały do inżynierii, uważam, że kluczowe jest dalsze inspirowanie następnego pokolenia" - powiedział. "Jeśli nie będziemy chronić, inspirować i edukować naszych dzieci, przyszłość będzie ciemna i niepewna". Kawamura pisze kod, który pomaga pojazdom powietrznym startować, latać i lądować bez interwencji ludzkich operatorów. Jednym z jego pierwszych dumnych momentów było lato 2019 r., kiedy z pomocą kierownika zespołu i mentora, Coreya Ippolito z NASA Ames' Airborne Science Program, z powodzeniem zaprogramował sześciośmigłowy heksakopter do startu i powrotu do określonego punktu w kosmosie bez ludzkiego kierowcy. "To było bardzo satysfakcjonujące i satysfakcjonujące widzieć, jak nasze wysiłki opłacają się zarówno w symulacji, jak i w prawdziwym teście lotniczym" - powiedział Kawamura. "Praca ta stała się również podstawowym kodem autonomii dla innych osób w naszym zespole, a także dla moich badań w szkole podyplomowej, więc czułem dużą presję podczas rozwoju, ale ogromną ulgę, gdy wszystko zadziałało". Kawamura pochodzi z długiej linii budowniczych i inżynierów, począwszy od jego pradziadka zajmującego się budową łodzi, który przeniósł się na Hawaje z Japonii w 1909 roku wraz ze swoim dziewięcioletnim synem. Ojciec Evana, inżynier oprogramowania, kupował mu książki naukowe i inżynierskie i zadawał niekończące się pytania o to, jak działają rzeczy. Jego dziadek, wykonawca, który zbudował dom, w którym dorastał tata Evana, był fanem origami i spędził niezliczone godziny ucząc Evana składania łodzi i samolotów. Jego rodzina zainspirowała go do fascynacji sposobami, w jakie różne materiały mogą do siebie pasować, jak pociągi i LEGO, aby stworzyć coś nowego, ale czasami nie miał okazji bawić się swoimi dziełami. "Byłem podekscytowany stworzeniem bitwy ze wszystkimi papierowymi samolotami i łodziami, które zrobiliśmy z dziadkiem" - powiedział Kawamura. "Ale zasnął, zanim mogliśmy zacząć grać". Evan Kawamura Inżynier NASA Kawamura dołączył do Ames jako stażysta podczas studiów doktoranckich na Uniwersytecie Hawajskim w Manoa. Ukończył swój pierwszy staż w 2018 roku, powrócił wiosną 2019 roku i przyjął staż NASA Pathways tego samego lata. W 2021 r. Kawamura przekształcił się w zdalnego pełnoetatowego pracownika w Ames. Przez cały czas polegał na wskazówkach i wsparciu swojej rodziny, mentorów i kolegów z zespołu. To doświadczenie napędza go do przekazywania inspiracji i zachęty, które pomogły mu dotrzeć tam, gdzie jest dzisiaj. "Dorastanie na Hawajach sprzyja "wspólnemu" nastawieniu, które jest bardzo integracyjne i zorientowane na rodzinę" - powiedział. "Pomaganie innym, dzielenie się ciężarami i wzajemne wspieranie się otwiera kanały komunikacji w celu budowania przyjaźni i wspierania współpracy, o co właśnie chodzi w aloha. Fajne i dziwne jest to, że widzę ducha aloha w NASA Ames, co było jednym z głównych powodów, dla których chciałem pracować w NASA".

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2023-11-28 21:52