NASA zadebiutowała z pracą silnika X-59 na maksymalnym dopalaczu.
NASA zakończyła pierwszy test maksymalnego dopalania silnika w swoim cichym naddźwiękowym samolocie badawczym X-59 w dniu 12 grudnia. Test naziemny, przeprowadzony w zakładzie Lockheed Martin's Skunk Works w Palmdale w Kalifornii, stanowi znaczący kamień milowy na drodze zespołu X-59 do lotu. Dopalacz to element niektórych silników odrzutowych, który generuje dodatkowy ciąg. Uruchomienie silnika F414-GE-100 z dopalaczem pozwoli X-59 spełnić wymagania dotyczące prędkości naddźwiękowej. Test wykazał zdolność silnika do pracy w granicach temperatury i z odpowiednim przepływem powietrza do lotu. Pokazał również zdolność silnika do działania w synchronizacji z innymi podsystemami samolotu. X-59 jest centralnym elementem misji NASA Quesst, która ma na celu rozwiązanie jednej z głównych barier dla lotów naddźwiękowych nad lądem poprzez wyciszenie huków sonicznych. Oczekuje się, że pierwszy lot X-59 odbędzie się w 2025 roku.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.