Model samolotu X-66 NASA do zrównoważonego lotnictwa przeszedł pierwsze badania w tunelu aerodynamicznym.
W NASA każdy projekt ma kamienie milowe, które zapewniają, że wszystko idzie zgodnie z planem. Projekt Sustainable Flight Demonstrator (SFD) agencji niedawno przeszedł przez jeden z tych znaczników postępu, ponieważ zakończył kluczową fazę testów w tunelu aerodynamicznym przy użyciu modelu X-66.
X-66 to eksperymentalny samolot, którego celem jest osiągnięcie bardziej zrównoważonego lotu głównie dzięki konstrukcji skrzydła. Znana jako transonic truss-braced wing, koncepcja łączy w sobie wyjątkowo długie skrzydła stabilizowane ukośnymi rozpórkami; projekt, który może zaowocować bardziej oszczędnym samolotem pasażerskim. Zanim jednak pełnowymiarowa wersja demonstracyjna X-66 będzie mogła latać, zespół będzie musiał przeprowadzić testy obejmujące kilka mniejszych modeli samolotu.
Celem NASA w ostatnich testach w tunelach aerodynamicznych jest walidacja aerodynamiki konstrukcji samolotu.
Zespół przeprowadził testy przy użyciu modelu samolotu o rozpiętości skrzydeł prawie 6 stóp umieszczonego w 12-stopowym tunelu aerodynamicznym o niskiej prędkości w Langley Research Center agencji w Hampton w Wirginii. Podczas testów zespół wykonał pomiary sił, takich jak siła nośna i opór, w wielu konfiguracjach aerodynamicznych i warunkach lotu. Członkowie zespołu projektowego analizują dane i wykorzystują je do określenia, czy konieczne są zmiany lub dostosowania projektu w przyszłych testach w tunelu aerodynamicznym. Ostatecznie dane z tych testów zapewnią, że konfiguracja będzie gotowa do szybkich testów w tunelu aerodynamicznym w następnej fazie.
Projekt SFD to wysiłek NASA mający na celu opracowanie bardziej wydajnych płatowców, ponieważ naród zmierza w kierunku zrównoważonego lotnictwa. Projekt ma na celu opracowanie nowej generacji jednonawowych samolotów pasażerskich, które są najczęściej spotykane we flotach lotnictwa komercyjnego na całym świecie. Boeing i NASA współpracują w celu opracowania eksperymentalnego samolotu demonstracyjnego.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.