Nauka na Stacji: Listopad 2023 r.

NASA

Jako orbitujące laboratorium mikrograwitacyjne, Międzynarodowa Stacja Kosmiczna gości eksperymenty z niemal każdej dziedziny nauki. Jest również domem dla programów edukacyjnych, które zachęcają młodych ludzi na całym świecie do studiowania nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM). Programy te mają na celu zainspirowanie następnego pokolenia naukowców i odkrywców kosmosu oraz ekspertów, którzy mogą rozwiązywać problemy stojące przed ludźmi na Ziemi. Pierwszym i najdłużej działającym programem edukacyjnym na stacji kosmicznej jest ISS Ham Radio. Organizacja znana jako Amateur Radio on the International Space Station (ARISS) pomaga w prowadzeniu programu. ARISS to partnerstwo między NASA, American Radio Relay League, Radio Amateur Satellite Corporation, amatorskimi organizacjami radiowymi i wieloma międzynarodowymi agencjami kosmicznymi. Uczniowie używają amatorskiego lub krótkofalarskiego radia, aby rozmawiać z astronautami, zadając im pytania na temat życia w kosmosie, możliwości kariery i innych tematów związanych z kosmosem. W listopadzie 2023 r. zaplanowano trzy kontakty ze szkołami w Australii i Kanadzie. Przed kontaktem uczniowie pomagają skonfigurować naziemną stację radiową i uczą się o falach radiowych, technologii kosmicznej, stacji kosmicznej, geografii i środowisku kosmicznym. Wydarzenia kontaktowe odbywały się w szkołach od przedszkola do 12 klasy, na uniwersytetach, w grupach harcerskich, muzeach, bibliotekach i programach pozaszkolnych, a także na imprezach krajowych i międzynarodowych. Około 15 000 do 100 000 uczniów jest zaangażowanych bezpośrednio każdego roku, a tysiące innych osób w ich społecznościach jest świadkami tych kontaktów bezpośrednio lub za pośrednictwem mediów. Rita Wright, nauczycielka z Burbank School w Burbank w stanie Illinois, która jako jedna z pierwszych miała kontakt ze stacją kosmiczną, poinformowała o intensywnych badaniach i przygotowaniach tamtejszych uczniów.1 Zauważyła, że ich kontakt był "interdyscyplinarnym doświadczeniem edukacyjnym dla wszystkich klas w różnych obszarach akademickich, które obejmowały matematykę, nauki ścisłe, czytanie, pisanie i sztukę..... Transformacja, która nastąpiła, była dość rewolucyjna. Zbliżyliśmy się do siebie jako szkoła". Uczniowie dużo rozmawiali o eksperymencie, a rodzice włączyli się i pomogli, ponieważ wyczuli, jak wyjątkowe było to wydarzenie i chcieli być jego częścią. Wright dodaje, że efekt falowania trwał jeszcze długo po kontakcie z astronautą Williamem Shepherdem w grudniu 2000 roku. Członkowie personelu zostali zainspirowani do poszukiwania innych interdyscyplinarnych projektów, a wielu uczniów mówiło o karierze związanej z przemysłem kosmicznym. Po kontakcie w Sonoran Sky Elementary School w Scottsdale, AZ, nauczycielka Carrie Cunningham poinformowała, że uczniowie założyli pozaszkolny Amatorski Klub Radiowy i że "podekscytowani kontaktem ARISS, wielu uczniów wykazało zainteresowanie zdobyciem własnego doświadczenia w zakresie radia amatorskiego. "2 "Istnieje poczucie spełnienia, które wynika z tego, że szkoła i uczniowie sami nawiązali i przeprowadzili kontakt radiowy z ISS" - relacjonuje Cunningham. "Uczniowie lepiej rozumieją, w jaki sposób NASA i inne międzynarodowe agencje kosmiczne prowadzą badania naukowe w kosmosie. Unikalny, praktyczny charakter amatorskiego kontaktu radiowego stanowi zachętę do nauki o mechanice orbitalnej, lotach kosmicznych i operacjach radiowych". W prezentacji konferencyjnej z 2018 r. członkowie personelu ARISS zauważyli, że program i jego poprzednicy zapoczątkowali niezliczone kariery, poruszyli miliony ludzi z różnych środowisk, a nawet stali się lokalnymi i międzynarodowymi fenomenami. Uczestniczyli w nim zarówno uczniowie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji, jak i głowy państw, a program był wspominany w filmach IMAX, licznych programach telewizyjnych i reklamach.3 Grupa nauczycieli z Australii zbadała ostatnio, jak krótkofalarstwo wpływa na zainteresowanie uczniów przedmiotami STEM. Okazało się, że program ma znaczący i pozytywny wpływ na uczniów, a zainteresowanie wszystkimi obszarami STEM wzrasta bezpośrednio w wyniku kontaktów.4 Badania te wykazały również silne przekonanie wśród nauczycieli, że astronauci stanowią doskonałe przykłady wzorów do naśladowania dla swoich uczniów. Podczas gdy największe zmiany w zainteresowaniach uczniów zachodzą wśród uczniów szkół podstawowych, program powoduje również silne zmiany w zainteresowaniach uczniów szkół średnich. Patricia Palazzolo była koordynatorem ds. edukacji uzdolnionych w okręgu szkolnym Upper St. Clair w Pensylwanii podczas kontaktu z astronautą NASA Mike'iem Fincke w 2004 roku. Napisała raport o tym wydarzeniu, zauważając, że pozytywny wpływ programu wykracza daleko poza liczby. "Wszyscy moi uczniowie, którzy wzięli udział w programie... osiągnęli fenomenalne wyniki i zrobili karierę, która wniosła wiele do społeczeństwa. Prawie wszyscy zdecydowali się na karierę w nauce, technologii lub dziedzinach związanych z nauką". Doświadczenia związane z krótkofalarstwem pomagają uczniom nawiązywać rzeczywiste kontakty między dyscyplinami, uczą rozwiązywania problemów pod presją terminów, doskonalą umiejętności komunikacyjne i ilustrują znaczenie technologii.5 Dla zaangażowanych dorosłych kontakty podkreślają znaczenie dzielenia się umiejętnościami z innymi i dają możliwość modelowania siły pasji, partnerstwa i wytrwałości. AstroPi to program edukacyjny ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej), w ramach którego uczniowie szkół podstawowych i średnich projektują eksperymenty i piszą kod komputerowy dla jednego z dwóch komputerów Raspberry Pi na stacji kosmicznej. Komputery są wyposażone w czujniki do pomiaru środowiska wewnątrz statku kosmicznego, wykrywania ruchu stacji w przestrzeni kosmicznej i odbierania pola magnetycznego Ziemi. Jeden z nich ma kamerę na podczerwień, a drugi standardową kamerę w paśmie widzialnym. W jednym z projektów studenckich wykorzystano kamerę widzialną do obserwacji fal grawitacyjnych na małą skalę w różnych regionach półkuli północnej.6 Atmosferyczne fale grawitacyjne przenoszą energię i pęd do górnych warstw atmosfery. Zjawiska te można wykryć za pomocą wizualnych wzorów, takich jak smugi meteorów, poświata powietrzna i chmury. YouTube Space Lab był ogólnoświatowym konkursem dla uczniów w wieku od 14 do 18 lat na zaprojektowanie eksperymentu z zakresu fizyki lub biologii z wykorzystaniem wideo. Spośród 2000 zgłoszeń otrzymanych z całego świata wybrano dwie propozycje. Jedna z nich dokumentowała zdolność pająka skaczącego Phidippus do chodzenia po powierzchniach i wykonywania krótkich, bezpośrednich skoków w celu schwytania małych much w warunkach mikrograwitacji.7 Inne obiekty stacji kosmicznej, w których realizowane są projekty zaprojektowane przez studentów, obejmują małe satelity CubeSat, TangoLab, platformę Nanoracks i Space Studio Kibo, studio nadawcze JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency). NASA jest zaangażowana w angażowanie, inspirowanie i przyciąganie przyszłych odkrywców oraz budowanie zróżnicowanej przyszłej siły roboczej STEM poprzez szeroki zestaw programów i możliwości. Stacja kosmiczna jest ważną częścią tego zaangażowania. John Love, ISS Research Planning Integration ScientistEkspedycja 70 Przeszukaj tę bazę danych eksperymentów naukowych, aby dowiedzieć się więcej o tych wymienionych powyżej. Space Station Research Explorer. Cytaty:

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2023-11-22 17:52

Zobacz satelitę