Stacja Nauka: najważniejsze wiadomości: 2 sierpnia 2024 r.

Analizy sugerują, że mikrograwitacja nie zmienia znacząco podstawowych szlaków biochemicznych w komórkach nerek, w tym metabolizmu witaminy D. Odkrycie to może pomóc naukowcom w opracowaniu strategii ochrony zdrowia załogi podczas przyszłych misji i poprawy leczenia chorób związanych z nerkami na Ziemi.

Kidney Cells zbadało wpływ mikrograwitacji i innych czynników związanych z podróżami kosmicznymi na zdrowie nerek. Wcześniejsze doniesienia sugerowały, że zmiany w metabolizmie witaminy D w komórkach nerkowych odgrywają rolę w utracie kości w warunkach mikrograwitacji, a niniejszy artykuł zaleca dodatkowe badania w celu ustalenia, czy to najnowsze odkrycie jest zgodne z przedłużoną (> 6 miesięcy) ekspozycją na mikrograwitację.

Naukowcy donoszą o precyzyjnych pomiarach zachowania kosmicznych deuteronów na podstawie promieni kosmicznych zebranych przez AMS-02 (Alpha Magnetic Spectrometer) w okresie od maja 2011 r. do kwietnia 2021 r. Dane te dostarczają ważnych wskazówek w poszukiwaniu ciemnej materii i zrozumieniu ogólnej natury wszechświata.

AMS-02 to spektrometr alfa-magnetyczny, który poszukuje dowodów na istnienie ciemnej materii. Do tej pory AMS-02 zebrał ponad 180 miliardów zdarzeń galaktycznego promieniowania kosmicznego. Jądra wodoru, najbardziej obfity rodzaj promieni kosmicznych, składają się z dwóch stabilnych izotopów, protonów i deuteronów, które uważa się za powstałe w wyniku Wielkiego Wybuchu.

Badacze zidentyfikowali wiele białek u gryzoni, które są związane z utratą kości i mięśni w warunkach mikrograwitacji. Odkrycie to pomaga naukowcom zrozumieć fizjologiczną adaptację do lotów kosmicznych.

JAXA's (Japan Aerospace Exploration Agency) Medical Proteomics przeanalizowała zmiany w ekspresji białek we krwi, kościach i mięśniach myszy po locie kosmicznym, aby zidentyfikować konkretne białka związane z utratą kości. Połączone dane z lotu kosmicznego myszy, astronautów i pacjentów na Ziemi pomagają wyjaśnić związek między utratą kości w mikrograwitacji i na ziemi.

Opublikowano: 2024-08-05 23:28