Stacja oczekuje na dostawę ładunku Cygnus podczas wykonywania obowiązków naukowych i sprzętowych
Amerykański statek towarowy wypełniony 8,200 funtami nauki i zapasów krąży dziś wokół Ziemi, kierując się w stronę Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w celu dostarczenia ładunku we wtorek rano. Tymczasem mieszkańcy orbity rozpoczęli tydzień pracy od normalnego uzupełnienia badań mikrograwitacyjnych i standardowych zadań konserwacyjnych w laboratorium.
Frachtowiec kosmiczny Cygnus firmy Northrop Grumman wystartował na szczycie rakiety Space Falcon 9 o godzinie 11:02 czasu EDT w niedzielę z Florydy. Statek towarowy jest załadowany szeregiem nowych eksperymentów mających na celu zbadanie przepływu cieczy i gazów, siły dośrodkowej, mechanizmów naprawy DNA, ekspansji komórkowej i innych. Nieważkie środowisko orbitalnej placówki pozwala badaczom na badanie zjawisk i uzyskanie wglądu niemożliwego w warunkach ziemskiej grawitacji. Astronauci NASA Matthew Dominick i Jeanette Epps będą dyżurować we wtorek rano, gdy Cygnus zbliży się do stacji kosmicznej podczas automatycznego podejścia i spotkania. Dominick zasiądzie za sterami stacji roboczej robotyki, gotowy do wydania polecenia robotycznemu ramieniu Canadarm2, by sięgnęło i chwyciło Cygnusa. Epps będzie u boku Dominicka, wspierając go, gdy statek kosmiczny zakończy powolną i metodyczną dostawę w kosmos. Obaj członkowie zespołu Cygnusa mieli w poniedziałek lekki dzień pracy i poszli wcześnie spać, aby zacząć od nowa i przygotować się na wczesne przybycie statku kosmicznego. Po przechwyceniu Cygnusa kontrolerzy robotyki na ziemi przejmą zdalne sterowanie ramieniem Canadarm2 i poprowadzą Cygnusa do miejsca postoju w porcie modułu Unity skierowanym w stronę Ziemi. Statek kosmiczny Cygnus ukończył dwa spalania z prędkością delta i pozostaje na dobrej drodze do przechwycenia przez robotyczne ramię stacji kosmicznej zaplanowane na 3:10 we wtorek, 6 sierpnia. Statek kosmiczny Cygnus znajduje się na bezpiecznej trajektorii, a wszystkie inne systemy działają normalnie.
Krótko po starcie w niedzielę, statek kosmiczny działał zgodnie z projektem, anulując zaplanowane spalanie silnika z powodu nieco niskiego odczytu ciśnienia początkowego oznaczonego przez pokładowy system wykrywania Cygnus. Inżynierowie z centrum kontroli misji Northrop Grumman w Dulles w stanie Wirginia ocenili odczyt ciśnienia, potwierdzili, że jest on akceptowalny i przerobili plan spalania, aby dotrzeć do stacji kosmicznej zgodnie z pierwotnie zaplanowanym harmonogramem.
NASA zapewni relację na żywo z przybycia statku kosmicznego, począwszy od 1:30 6 sierpnia na NASA+, NASA Television, aplikacji NASA, YouTube, X, Facebooku i stronie internetowej agencji.
Pozostałe załogi Ekspedycji 71 i Boeing Crew Flight Test NASA spędziły poniedziałek na szeregu badań z zakresu fizyki i biologii, a także na czyszczeniu sprzętu i obowiązkach związanych z podtrzymywaniem życia.
Inżynierowie lotu NASA Tracy C. Dyson i Mike Barratt uczestniczyli w poniedziałek w kontroli oczu dla zestawu 14 eksperymentów badawczych CIPHER. Dyson zajrzała w oczy Barratta przy użyciu standardowego sprzętu do obrazowania medycznego, który można znaleźć na Ziemi, z pomocą chirurgów lotniczych na ziemi w czasie rzeczywistym. Lekarze badają, w jaki sposób życie w przestrzeni kosmicznej wpływa na strukturę i funkcjonowanie oczu. Dyson umieścił również elementy skafandra kosmicznego w śluzie powietrznej Quest. Barratt zreorganizował Stały Moduł Wielofunkcyjny (PMM), aby zrobić miejsce dla nowego ładunku Cygnus, a następnie wymienił butelki z paliwem wewnątrz Zintegrowanego Stojaka Spalania.
Pilot Boeinga Starlinera Suni Williams z NASA asystował Barrattowi wewnątrz PMM, zanim przez cały dzień pracował nad orbitalnymi zadaniami hydraulicznymi. Dowódca Starlinera Butch Wilmore, również z NASA, zainstalował miernik światła w kosmicznym obiekcie botanicznym Veggie, uzyskał pomiary światła, a następnie dostosował ustawienia światła w urządzeniu do badania roślin. Pod koniec dnia duet zadzwonił do kontrolerów lotu Boeinga i omówił aktualizacje misji.
Trzech kosmonautów Roscosmos miało pełny dzień, ponieważ trio testowało skafander ciśnieniowy i serwisowało sprzęt podtrzymujący życie. Dowódca stacji Oleg Kononenko i inżynier lotu Alexander Grebenkin ocenili kombinezon podciśnieniowy dolnej części ciała i jego zdolność do odwrócenia spowodowanego przez przestrzeń kosmiczną przepływu płynów ustrojowych w górę u członków załogi kosmicznej. Specjalistyczny kombinezon może również pomóc załodze szybciej przystosować się do powrotu do ziemskiej grawitacji. Następnie duet rozdzielił się i serwisował systemy podtrzymywania życia i wentylacji w module naukowym Nauka. Inżynier lotu Nikolai Chub również pracował w module Nauka, fotografując komponenty hydrauliczne, a następnie wymieniając czujniki przepływu powietrza i sprawdzając sprzęt wideo w całym segmencie orbitalnej placówki Roscosmos.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.