Sztuka w dialogu z odkryciami w Galveston
Teksańskie Stowarzyszenie Edukacji Artystycznej zorganizowało swoją doroczną konferencję w dniach 14-16 listopada w Moody Gardens Hotel & Convention Center w Galveston w Teksasie, przyciągając prawie 3000 nauczycieli, administratorów i artystów.
Tegoroczny temat, "Kosmiczne połączenia: SPACE, the Last Frontier and the Element of Art", celebrował połączenie kreatywności i eksploracji kosmosu, a Johnson Space Center NASA po raz pierwszy wzięło w nim udział, aby zainspirować edukatorów sztuki Artemis Generation.
Od astronautów tworzących na orbicie po wspólne projekty artystyczne na Ziemi, NASA nadal pokazuje, jak kreatywność może uchwycić cud kosmosu. Wydarzenie to umożliwiło nauczycielom nawiązanie kontaktu z NASA, zbadanie zasobów dydaktycznych i odkrycie innowacyjnych sposobów łączenia sztuki z nauką i eksploracją kosmosu w swoich klasach.
"Widzieliśmy, jak nasi astronauci przenoszą sztukę malarstwa, muzyki, fotografii i nie tylko na orbitę na pokładzie promu kosmicznego i Międzynarodowej Stacji Kosmicznej" - powiedział Gary Johnson, kierownik techniczny Biura Integracji i Operacji Międzynarodowej Stacji Kosmicznej NASA. "Naszą misją jest inspirowanie kolejnego pokolenia artystów i odkrywców do uchwycenia piękna kosmosu za pomocą dowolnego medium".
"Każdy ma swoje miejsce w NASA", dodał Raul Tijerina, kierownik ds. grafiki budynku Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. "Ta współpraca celebruje różnorodność talentów potrzebnych do odkrywania wszechświata, w tym tych, którzy ożywiają pomysły poprzez sztukę".
Goście zanurzyli się w różnych gwiezdnych doświadczeniach, w tym w interakcji z nadmuchiwaną maskotką NASA, Cosmo, robiąc sobie selfie na stoisku NASA i oglądając dzieła sztuki, które dzielą się przeszłością i celebrują przyszłość eksploracji kosmosu.
Organizacja non-profit SciArt Exchange przedstawiła nauczycielom szczegółowe informacje na temat swoich konkursów sztuki kosmicznej, mających na celu pobudzenie ciekawości w każdym wieku. Konkursy te obejmują Project Mars Competition, w którym dorośli rywalizują o wystawienie swoich prac w Johnson, oraz Moon Youth Art Competition, w którym prezentowane są prace uczniów z całego świata o tematyce księżycowej.
Uczestnicy zapoznali się również z infografikami i mieli okazję pobrać aplikację NASA Spot the Station, aby śledzić orbitujące laboratorium w czasie rzeczywistym.
Gordon Andrews, specjalista ds. komunikacji strategicznej w Międzynarodowym Programie Stacji Kosmicznej, oraz astronauta NASA Michael Foreman przedstawili uczestnikom konferencji Spacesuit Art Project. Podzielili się oni filmem dokumentalnym "Space for Art", który opisuje misję projektu inspirowania nadziei, odwagi i uzdrawiania poprzez sztukę.
Andrews i Foreman omówili swoje doświadczenia w pracy nad projektem z emerytowaną astronautką NASA Nicole Stott, pierwszą osobą, która malowała akwarele w kosmosie, oraz Fundacją Space for Art. Foreman podzielił się historiami ze swojego pobytu w kosmosie i pozował do zdjęć z gośćmi. Andrews wystąpił także przed Visual Art Administrators of Texas, grupą ponad 200 teksańskich liderów edukacji.
Na stoisku NASA odtworzono film pokazujący, w jaki sposób inicjatywa przynosi nadzieję dzieciom przechodzącym leczenie raka dziecięcego, zapraszając je do tworzenia kolorowych dzieł sztuki w skafandrach kosmicznych. Każdy skafander - Nadzieja, Odwaga, Jedność, Zwycięstwo, Marzyciel, Eksploracja, Poza i Nieskończoność - uosabia odporność i wyobraźnię jego twórców. Cztery z tych skafandrów podróżowały do i z laboratorium mikrograwitacji, inspirując dzieci do wielkich marzeń, gdy oglądają swoje dzieła na orbicie.
Poprzez podnoszenie świadomości na temat raka dziecięcego i promowanie terapii sztuką na całym świecie, projekt pokazuje potężny związek między eksploracją kosmosu a ludzkim duchem.
W wydarzeniu wzięli również udział pierwsi kadeci Korpusu Szkoleniowego Młodszych Oficerów Rezerwy Sił Kosmicznych w Teksasie - jedynego tego rodzaju programu w Teksasie i jednego z zaledwie 10 w kraju. Podczas gdy w tle rozbrzmiewał hymn NASA, kadeci z Klein High School inspirowali kolejne pokolenie marzycieli i wykonawców do sięgania gwiazd.
Na konferencji zaprezentowano również trzy murale, które zostaną dodane do kolekcji sztuki w budynku Johnsona 4 South.
Projekt instalacji artystycznej rozpoczął się w 2022 roku, kiedy Johnson i Tijerina współpracowali z programami artystycznymi szkół średnich w Teksasie, aby stworzyć murale o tematyce kosmicznej do wyświetlenia w centrum. Z pomocą swoich nauczycieli uczniowie przeprowadzili burzę mózgów i wspólnie namalowali murale, a następnie odwiedzili Johnsona, aby je zainstalować i doświadczyć spaceru z przewodnikiem po obiektach NASA.
Poprzez wspólną pasję do ekspresji artystycznej i eksploracji kosmosu, uczniowie wnieśli kolor, zachwyt i kreatywność na ściany w Johnson. Inicjatywa ta jest częścią długoterminowych wysiłków mających na celu zaangażowanie uczniów lokalnie i globalnie, aby rozpalić wyobraźnię wszystkich i poprawić wizualne środowisko pracy dla pracowników Johnson.
Dzieło sztuki zatytułowane "Absolutna równość: Breaking Boundaries", autorstwa artysty Reginalda C. Adamsa, będzie jedną z najnowszych instalacji w budynku 4 South. Dzieło przedstawia wspólną przyszłość ludzkości, symbolizując jedność i możliwości eksploracji międzyplanetarnej.
Adams był głównym mówcą na konferencji, a kiedy dowiedział się o projekcie muralu, chciał wnieść swój wkład w tę inicjatywę.
Dwie postacie są zamknięte we wspólnym hełmie, reprezentującym wspólną wizję przyszłości eksploracji kosmosu. Otaczające je wzory oznaczają rolę technologii w łączeniu ludzkości ponad podziałami kulturowymi i społecznymi.
Wspólne dzieło uczniów La Marque High School, nauczycielki sztuki Joan Finn i artystki Cheryl Evans przedstawia wzajemnie powiązane role wizjonerów, inżynierów, artystów i astronautów w eksploracji kosmosu.
Tak jak stacja kosmiczna była montowana kawałek po kawałku przez ponad 40 misji, mural został stworzony przy użyciu 10 oddzielnych rozciągniętych płócien połączonych śrubami. Naszywka Międzynarodowej Stacji Kosmicznej na dole podkreśla współpracę 17 zaangażowanych krajów.
Stworzona przez studentów wizja zatytułowana "The Moon Now" przedstawiała dwóch astronautów na powierzchni Księżyca ubranych w skafandry kosmiczne Axiom, z wizjerami hełmów zaprojektowanymi jako lustra, co oznacza, że następne pokolenie może wyobrazić sobie, że przyczynia się do kolejnego gigantycznego skoku w eksploracji kosmosu.
Studenci stworzyli indywidualne prace przedstawiające Drogę Mleczną i inne obiekty astronomiczne, które zostały naniesione na powierzchnię dzieła.
Dzięki partnerstwom takim jak to, NASA nadal obejmuje STEAM - naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę - aby umożliwić Pokoleniu Artemis odważyć się, zjednoczyć i odkrywać.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.