Załoga oczekuje na przybycie Cygnusa i pracuje nad skafandrami kosmicznymi i kontrolą wzroku

NASA

Na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej trwają przygotowania do przechwycenia i zainstalowania amerykańskiego statku towarowego, który ma przybyć w przyszłym tygodniu. Kontrole skafandrów kosmicznych i badania zdrowotne były również w programie pod koniec tygodnia dla dwóch załóg mieszkających i pracujących na pokładzie orbitalnej placówki.

Menedżerowie misji wydali zgodę na wystrzelenie statku towarowego Cygnus firmy Northrop Grumman, zaplanowanego na 11:29 czasu EDT w sobotę z Space Launch Complex 40 na Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie. Cygnus będzie krążył po orbicie okołoziemskiej przez półtora dnia, zanim dotrze na orbitę na początku poniedziałku. Inżynierowie Ekspedycji 71, Matthew Dominick i Jeanette Epps, będą w poniedziałek monitorować podejście i spotkanie Cygnusa. Dominick wyda polecenie robotycznemu ramieniu Canadarm2, aby wyciągnęło rękę i chwyciło Cygnusa około godziny 3:55 w poniedziałek. Dominick będzie znajdował się wewnątrz kopuły, a Epps będzie go wspierał w poniedziałek rano i obserwował Cygnusa, gdy będzie zbliżał się do orbitalnej placówki.

W piątek rano duet kontynuował trening na komputerze i symulował działania robotyczne niezbędne do przechwycenia Cygnusa w przyszłym tygodniu. Pod koniec dnia para z NASA dołączyła do astronautów Tracy'ego C. Dysona, Mike'a Barratta, Butcha Wilmore'a i Suni Williams na konferencji dotyczącej operacji ładunkowych Cygnusa z kontrolerami misji na ziemi. Wcześniej Dyson, Wilmore i Williams na zmianę przez cały dzień serwisowali amerykański skafander kosmiczny w śluzie powietrznej Quest. Dyson rozpoczął pracę od czyszczenia pętli chłodzących skafandra. Później Wilmore i Williams zajęli się dokończeniem czyszczenia pętli, a następnie dekonfiguracją i schowaniem komponentów skafandra wewnątrz Quest.

Dyson zbadała później oczy inżyniera lotu NASA Mike'a Barratta przy użyciu standardowego sprzętu do obrazowania medycznego, który można znaleźć w gabinecie optometrysty na Ziemi. Lekarze na Ziemi kierowali Dyson, gdy zaglądała w rogówkę, siatkówkę i soczewkę Barratta, aby zrozumieć wpływ mikrograwitacji na wzrok załogi. Zanim rozpoczęły się kontrole oczu, Barratt spędził dzień na serwisowaniu różnych urządzeń badawczych, w tym Life Science Glovebox w module laboratoryjnym Kibo i mobilnego pomocnika załogi CIMON zasilanego sztuczną inteligencją.

Wilmore i Williams, odpowiednio dowódca i pilot testów załogowych Boeinga, skupili się głównie na konserwacji laboratorium, zanim rozpoczęli pracę w skafandrach kosmicznych w piątek po południu. Wilmore spędził trochę czasu wewnątrz modułu Tranquility, czyszcząc kable i przechowując komponenty elektroniczne. Williams pracowała rano wewnątrz modułu laboratoryjnego Columbus, instalując sprzęt sieciowy, w tym jednostkę przetwarzania wideo i danych oraz modem o wysokiej szybkości.

Pracując w segmencie Roscosmos stacji, dowódca Oleg Kononenko skonfigurował sprzęt do obserwacji Ziemi w celu zbadania świetlistych chmur w górnej atmosferze Ziemi. Inżynier lotu Nikolai Chub rozpoczął dzień od serwisowania generatora tlenu, następnie badał wpływ pól magnetycznych i elektrycznych na fizykę płynów, po czym odinstalował sprzęt nawigacyjny ze statku zaopatrzeniowego Progress 88. Inżynier lotu Alexander Grebenkin spędził dzień pracując nad orbitalną instalacją wodno-kanalizacyjną i czyszcząc systemy wentylacyjne, a także wykonując sesję fotograficzną Ziemi w środku dnia.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-08-03 04:33

Zobacz satelitę