Załoga pracuje nad ładunkami i szkoli się w oczekiwaniu na przylot Starlinera
Konserwacja ładunku i szkolenie znalazły się na szczycie piątkowego harmonogramu na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, podczas gdy septet Ekspedycji 71 przygotowuje się do powitania dwóch nowych członków załogi w przyszłym tygodniu.
W czwartek, 2 maja, czterech członków załogi weszło do statku kosmicznego SpaceX Dragon i przeniosło go do innego portu, aby zrobić miejsce dla zbliżającego się przybycia Boeing Crew Flight Test NASA. Dragon odczepił się od przedniego portu modułu Harmony o godzinie 8:57 czasu EDT i autonomicznie zadokował do portu modułu skierowanego w przestrzeń kosmiczną o godzinie 9:46
Ten ruch sprawił, że przedni port Harmony był dostępny na przybycie statku kosmicznego Starliner Boeinga w przyszłym tygodniu. Starliner ma wystartować ze Space Launch Complex-41 na Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie o 22:34 w poniedziałek, 6 maja, zabierając astronautów NASA Butcha Wilmore'a i Suni Williams na stację. Duet wejdzie na orbitę okołoziemską i będzie monitorował działanie statku kosmicznego przed dokowaniem do kompleksu orbitalnego około godziny 12:46 w środę, 8 maja. Wilmore i Williams spędzą około tygodnia na niskiej orbicie okołoziemskiej z załogą Ekspedycji 71, aby przetestować Starlinera i jego podsystemy, zanim NASA certyfikuje system transportowy do misji rotacyjnych do orbitującego laboratorium w ramach programu agencji Commercial Crew. NASA będzie transmitować historyczny lot w NASA+, NASA TV, aplikacji NASA, YouTube i na stronie internetowej agencji od godziny 18:30 w poniedziałek. Inżynier lotu Tracy C. Dyson z NASA rozpoczęła dzień od sprawdzenia i sfotografowania kabli zasilających i danych skafandra kosmicznego w ramach przygotowań do nadchodzących spacerów kosmicznych w czerwcu. Następnie Dyson spędziła większość dnia pracując z Microgravity Science Glovebox, obracając ładunek w celu wyczyszczenia wentylatorów i ekranu, a następnie aktywując go w celu wsparcia nadchodzących badań naukowych.
Inżynier lotu Matthew Dominick z NASA usunął i wymienił czujnik wodoru w systemie generowania tlenu na stacji. Później dołączył do niego jego kolega z załogi NASA, Mike Barratt, aby przetestować stan systemu wentylacji w segmencie amerykańskim i zmierzyć przepływ powietrza wchodzącego i wychodzącego z otworów wentylacyjnych.
Drużyna dołączyła następnie do inżyniera lotu NASA Jeanette Epps i inżyniera lotu Roscsosmos Alexandra Grebenkina na rundę szkolenia w zakresie ratownictwa medycznego. Kwartet zapoznał się z procedurami i sprzętem na wypadek, gdyby na stacji wystąpił nagły wypadek medyczny wymagający resuscytacji.
Po treningu Epps usunęła i wymieniła filtr powietrza w systemie oczyszczania ścieków, a następnie naładowała baterie Simplified Aid for EVA Rescue (SAFER). Przymocowany do skafandrów kosmicznych, które astronauci zakładają podczas spacerów kosmicznych, SAFER pozwala członkowi załogi bezpiecznie wrócić na stację, gdyby został odłączony.
W module Zaria dowódca stacji Oleg Kononenko usunął i wymienił panele sufitowe. Jego kolega z załogi Roscosmos, Nikolai Chub, ćwiczył techniki pilotażu podczas sesji Pilot-T, a później badał zachowanie różnych faz ciekłych wystawionych na działanie różnych temperatur i wibracji w środowisku mikrograwitacji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.