Armstrong Flight Research Center: Przegląd roku
To był obfity rok innowacji, eksploracji i inspiracji dla Centrum Badań Lotniczych NASA Armstrong w Edwards w Kalifornii. NASA Armstrong nadal demonstruje wiodącą rolę Ameryki w aeronautyce, naukach o Ziemi i kosmosie oraz technologii lotniczej i kosmicznej. Nasi badacze, inżynierowie i zespoły wspierające misje nieustannie dążą do zrewolucjonizowania lotnictwa, poszerzenia wiedzy ludzkości o wszechświecie i przyczynienia się do zrozumienia i ochrony Ziemi. Powyższy film przedstawia wiele naszych osiągnięć, a poniżej znajduje się kilka wyjątkowych momentów. X-59 osiągnął kamień milowy, gdy naddźwiękowy samolot badawczy został przeniesiony z miejsca budowy na linię lotniczą w celu przeprowadzenia testów naziemnych. W tym samym czasie zespoły projektowe były zajęte przygotowaniami do pierwszego i kolejnych lotów samolotu, jednocześnie rozwijając fotografię fali uderzeniowej, szkoląc załogę samolotu w zakresie zmodernizowanych systemów podtrzymywania życia, przygotowując się do testowania zaktualizowanych naziemnych stacji mikrofonowych zaprojektowanych do pomiaru cichego dźwięku X-59 i rozpoczęły malowanie samolotu w ramach przygotowań do jego odsłonięcia. Misja NASA Advanced Air Mobility kontynuowała współpracę z partnerami branżowymi, którzy budują innowacyjne nowe samoloty, takie jak elektryczne taksówki powietrzne i drony. Zespół badał, w jaki sposób te nowe konstrukcje mogą pomóc podróżnym i ładunkom przemieszczać się między miastami i w ich obrębie. W NASA Armstrong zbudowaliśmy niestandardowy symulator lotu w wirtualnej rzeczywistości, aby zbadać wrażenia z jazdy taksówką powietrzną. Zebraliśmy również dane potrzebne do opracowania nowej technologii samodzielnego latania, aby nasze społeczności były bardziej połączone niż kiedykolwiek wcześniej. Ponieważ wiatr wpływa na wszystkie samoloty, nasi badacze mierzyli wiatr na niskich wysokościach, aby zebrać dane potrzebne do zwiększenia bezpieczeństwa taksówek powietrznych. Przetestowaliśmy czujniki atmosferyczne, które mogą monitorować jakość powietrza i pomagać samolotom bez załogi w unikaniu niebezpiecznych uskoków wiatru. Aby poprawić wydajność paliwową, nasz oddział Experimental Fabrication zbudował model w skali unikalnego skrzydła samolotu, który zostanie wykorzystany do zebrania danych dla przyszłych, większych wersji projektu. Starając się przyspieszyć wykorzystanie paliw alternatywnych w dzisiejszych samolotach, współpracowaliśmy z partnerami lotniczymi w celu zbadania emisji cząstek stałych i gazów z silników samolotów pasażerskich. Wraz z zakończeniem projektu X-57 Maxwell w tym roku, badania prowadzone w ramach projektu X-57 Maxwell dostarczyły naukowcom z branży lotniczej setek wniosków, a także rewolucyjnych osiągnięć w obszarach od technologii akumulatorów po konstrukcję sterowania silnikiem rejsowym. Nasze załogi latały nad burzami śnieżnymi, aby zbadać, w jaki sposób się one formują i latały nad regionami pokrytymi śniegiem, aby zebrać dane na temat roztopów i ich wpływu na zaopatrzenie w wodę. Przeprowadziliśmy loty na niskich wysokościach nad głównymi miastami i obszarami morskimi, aby zbadać nie-pojazdowe źródła zanieczyszczeń - takie jak środki higieny osobistej i produkty gospodarstwa domowego - oraz ich wpływ na jakość powietrza w Ameryce Północnej. Aby ulepszyć modele pożarów i dymu, uczestniczyliśmy w wieloagencyjnych wysiłkach mających na celu zebranie pomiarów paliw, zachowania ognia, energii ognia, meteorologii, dymu i skutków pożaru. Na froncie kosmicznym testowaliśmy wysoce elastyczne czujniki odkształceń, aby pomóc projektantom spadochronów w konstruowaniu lepszych, bardziej niezawodnych spadochronów do lądowania łazików i sprzętu na Marsie, a także umożliwiliśmy testowanie instrumentu zaprojektowanego do pomiaru cząstek powierzchniowych wyrzucanych przez napędzany rakietą lądownik na Księżycu lub Marsie. Armstrong zwiększył zaangażowanie NASA w angażowanie, inspirowanie i przyciąganie przyszłych pokoleń odkrywców. Uczniowie widzieli, jak ich eksperymenty szybują w górę, gdy ładunki z NASA TechRise Challenge wystrzeliły wysoko w niebo. Świętowaliśmy 15. rocznicę naszego letniego programu stażowego, oferując studentom studiów licencjackich praktyczne doświadczenie podczas prawdziwej lotniczej kampanii naukowej. Nasi badacze, piloci i zespoły wspierające misje podróżowali po kraju, prezentując technologię inspirowaną lotnictwem i najnowsze badania NASA w dziedzinie aeronautyki, eksploracji kosmosu, nauki i nie tylko. Polowaliśmy na błyskawice i zbieraliśmy dane na temat promieniowania generowanego przez chmury burzowe, aby lepiej przewidywać, kiedy burze mogą stać się poważne, a także utorowaliśmy drogę do poprawy autonomicznych możliwości obserwacji dla małych statków kosmicznych latających nad Ziemią, Księżycem lub innymi światami. Wreszcie, nawiązaliśmy nowe partnerstwo w celu zbudowania, przetestowania i pilotowania eksperymentalnego samolotu mającego na celu obniżenie emisji. To tylko niektóre z wielu innowacyjnych działań badawczych Armstronga, które wspierają misję NASA polegającą na odkrywaniu tajemnic wszechświata z korzyścią dla wszystkich.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.