Aviones de movilidad aérea avanzada: un viaje suave en el futuro
Przeczytaj tę historię w języku angielskim. Dziś pasażerowie samolotów oczekują spokojnej podróży z niewielkimi turbulencjami. Choć turbulencje nie zawsze są możliwe do uniknięcia, względy i konstrukcja samolotów ograniczają to, czego doświadcza pasażer. Elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania (eVTOL) mogą stanowić fundamentalną część nowej generacji transportu lotniczego, ale aby stworzyć opłacalny rynek, projektanci muszą stworzyć komfortowe doświadczenie dla pasażerów. Misja Movilidad Aérea Avanzada (AAM) NASA bada jakość podróży, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób należy projektować te samoloty, aby zapewnić pasażerom idealne wrażenia. Badania prowadzone przez NASA dostarczają producentom wskazówek dotyczących projektowania, aby zagwarantować pasażerom spokojną i bezpieczną podróż. "Jesteśmy przekonani, że samoloty AAM powinny charakteryzować się niskim poziomem hałasu w kabinie, niskim poziomem wibracji na dachach i większą odpornością na turbulencje", powiedział Carlos Malpica, kierownik techniczny ds. sterowania ruchem w projekcie technologii pionowego wznoszenia (RVLT) NASA. "Będą one musiały być wykonywane w sposób przewidywalny, powtarzalny i nieagresywny, co nie spowoduje przyspieszenia ani rotacji samolotu". Misja AAM NASA bada ludzką reakcję na bodźce fizyczne związane z ruchem, wibracjami i rujnacją, których sprzęt ten spodziewa się doświadczyć od pasażerów w samolotach eVTOL. W ubiegłym roku projekt RVLT przeprowadził badanie w symulatorze ruchu pionowego w Centrum Badań Ames NASA w Dolinie Krzemowej (Kalifornia). Wolontariusze, którzy zostali pasar por pasajeros, doświadczyli dwóch lotów na symulatorze o krótkim czasie trwania i różnych poziomach turbulencji. Jedna podróż była spokojna, a druga niespokojna. Badanie wykazało podatność na mareo w tych warunkach w samolotach eVTOL. NASA planuje przeprowadzenie innych badań tego typu, aby lepiej zrozumieć konsekwencje dla pasażerów. Misja AAM obejmuje różne projekty skoncentrowane na różnych obszarach, aby pomóc awionetkom eVTOL i innym innowacyjnym samolotom wzbić się w przestworza. Obejmuje to prace nad automatyzacją, ruido, wertipuertos i projektowaniem pojazdów, a także integrację przestrzeni powietrznej w celu zapewnienia wszystkim bezpieczeństwa podczas lotu. Agencje rządowe, przemysł i społeczeństwo muszą połączyć swoje wysiłki, aby zbudować nowe autostrady na niebie. Wizja NASA polega na opracowaniu nowych systemów transportu lotniczego, które będą bezpieczne, dostępne i ekonomiczne we współpracy z przedstawicielami przemysłu, społeczności i Federalnej Administracji Lotnictwa. Estas nuevas capacidades permitirían a los pasajeros y a la carga viajar a pedido en aviones innovadores y automizados a través de la ciudad, entre ciudades vecinas o a otros lugares a los que hoy en día se suele acceder en automóvil. Artykuł przetłumaczony przez: Elena Aguirre
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.