Bezpieczeństwo ma fundamentalne znaczenie dla zaawansowanej mobilności lotniczej

NASA

Zapoznaj się z tą historią w języku angielskim. Firmy na całym świecie tworzą nowe i innowacyjne konstrukcje samolotów, takie jak elektryczne samoloty desantowe i pionowego startu i lądowania (eVTOL), a także inne koncepcje samolotów, które mogą być wykorzystywane do reagowania na sytuacje awaryjne i dostarczania przesyłek i ładunków. Mimo to samoloty te będą latać po niebie Stanów Zjednoczonych tylko wtedy, gdy Federalny Zarząd Lotnictwa zagwarantuje, że są one bezpieczne do transportu pasażerów lub społeczności. Misja Movilidad Aérea Avanzada (AAM) NASA wykorzystuje wymianę informacji, symulacje, modelowanie i testy lotów, aby pomóc przemysłowi ocenić, w jaki sposób automatyzacja, projektowanie i obsługa pojazdów oraz inne obszary badań mogą zostać zintegrowane w celu zagwarantowania, że ta nowa klasa pojazdów będzie bezpieczna w obsłudze. Jedną z ram badawczych tej misji jest projekt systemu bezpieczeństwa NASA. Projekt Sistema de Seguridad Integro ocenia, w jaki sposób przemysł lotniczy i modernizacja samolotów wpływają na bezpieczeństwo. Ta zintegrowana koncepcja wykorzystuje najnowocześniejszą technologię do radzenia sobie z możliwymi zagrożeniami operacyjnymi i projektowymi. Samoloty AAM są w pełni zautomatyzowane, z systemami, które regularnie podejmują decyzje krytyczne dla bezpieczeństwa. Decyzje te mogą obejmować wykrywanie i unikanie zagrożeń, a także funkcje zarządzania trajektorią lotu, które pozwolą pojazdom działać bez pilota. Lub, w przypadku pilotowanych samolotów, mogą zwiększyć bezpieczeństwo. W ramach projektu Sistema de Seguridad Integro opracowywana jest nowa technologia o nazwie System Zarządzania Bezpieczeństwem Lotniczym (IASMS), która zautomatyzuje funkcje zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem, które obecnie wykonywane są ręcznie. IASMS będzie stale monitorował Krajowy Obszar Powietrzny, gromadząc dane dotyczące lotów, zarządzania transportem lotniczym, lotnisk, warunków terenowych i klimatycznych w celu oceny potencjalnych zagrożeń. Systemy te przekazywały zalecenia dotyczące działania kontrolerom lotniczym i pilotom lub automatycznie integrowały zaplanowane działania. Znaczenie badania IASMS wzrośnie, gdy eVTOL AAM w pełni zautomatyzowane wejdą w przestrzeń powietrzną. Se espera que el IASMS proporcione parámetros de rendimiento para vehículos eVTOL, vertipuertos y a los controladores de tráfico aéreo y mejore el conocimiento de la situación para garantizar la seguridad en el air y en tierra. El Sistema de Seguridad Integro jest tylko jednym z aspektów misji AAM NASA, która uzupełnia badania w zakresie automatyzacji, ruido, wertepów i projektowania pojazdów, a także integracji i projektowania przestrzeni powietrznej, aby zapewnić wszystkim bezpieczeństwo podczas wspólnej podróży w przestworzach. Artykuł przetłumaczony przez: Elena Aguirre

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2023-10-29 02:27