Dalszy postęp w kierunku testu lotu załogi Boeinga NASA na stację

NASA i Boeing pracują nad zakończeniem działań weryfikacyjnych i walidacyjnych agencji przed pierwszym lotem Starlinera z astronautami na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Boeing planuje, że statek kosmiczny będzie gotowy do lotu w marcu, ale podczas oceny manifestu startowego zespoły zdecydowały, że start w kwietniu będzie lepiej dostosowany do nadchodzących rotacji załogi i misji uzupełniania ładunku tej wiosny. Gdy statek kosmiczny spełni wymagania agencji w zakresie bezpieczeństwa, astronauci Butch Wilmore i Suni Williams przeprowadzą pierwszą załogową misję Boeinga Starliner Crew Flight Test (CFT), który ma zabrać astronautów do i z laboratorium orbitalnego. Przed CFT Boeing zakończył usuwanie taśmy P213 w górnej kopule przedziału załogowego Starlinera i trwają prace nad usunięciem lub naprawą taśmy w dolnej kopule statku kosmicznego. Oczekuje się, że te prace naprawcze wewnątrz zakładu produkcyjnego Starlinera w NASA Kennedy zostaną zakończone w ciągu najbliższych kilku tygodni. Po zakończeniu prac związanych z naprawą taśmy P213 inżynierowie przeprowadzą ostateczną ocenę, aby zapewnić akceptowalne ryzyko związane z pozostałą taśmą. Zestaw spadochronów ma zostać dostarczony i zainstalowany na statku kosmicznym CFT przed końcem tego roku, aby wesprzeć obecną docelową datę startu. Osobno, zespół planuje również test zrzutu zaktualizowanych spadochronów spadochronowych i głównych Starlinera. W spadochronach zastosowane zostanie planowane wzmocnienie głównych linek zawieszenia czaszy spadochronu oraz najnowszy projekt połączeń miękkich spadochronu głównego i spadochronu spadochronowego, co zwiększy współczynnik bezpieczeństwa systemu. Test zrzutu planowany jest na początek 2024 roku w oparciu o obecny harmonogram dostaw spadochronów. Boeing i NASA planują również modyfikacje zaworów aktywnego systemu kontroli termicznej w celu poprawy długoterminowej funkcjonalności po problemie z zaworem obejściowym chłodnicy wykrytym podczas operacji naziemnych na początku tego roku. Jak omówiono podczas czerwcowej telekonferencji Starlinera z mediami, zespoły zmodyfikowały sprzęt statku kosmicznego i określiły dalsze prace, aby zapobiec podobnemu problemowi w przyszłości. Opcje obejmują czyszczenie systemu, aby zapobiec zatarciu, aktualizacje komponentów i operacyjne środki łagodzące. Dodatkowo, około 98% produktów certyfikacyjnych wymaganych do testu w locie zostało ukończonych, a NASA i Boeing przewidują zamknięcie pozostałych produktów certyfikacyjnych CFT na początku przyszłego roku. W międzyczasie NASA i Boeing poczyniły znaczne postępy w zakresie zamknięcia wymagań związanych z ręcznym sterowaniem statkiem kosmicznym przez załogę i analizą systemu przerwania lotu. Najnowsza wersja oprogramowania lotu CFT Starlinera zakończyła testy kwalifikacyjne i przechodzi standardowe testy integracji sprzętu i oprogramowania w laboratorium integracji awioniki i oprogramowania Boeinga. Załoga i moduły serwisowe Starlinera pozostają połączone i oczekują na kontynuację standardowego przetwarzania przed lotem. Rakieta United Launch Alliance Atlas V również znajduje się na Florydzie w Cape Canaveral Space Force Station i oczekuje na integrację ze statkiem kosmicznym. Astronauci NASA, którzy polecą na pokładzie CFT, nadal trenują do swojej około ośmiodniowej misji do orbitującego laboratorium, która obejmuje pracę z zespołami operacyjnymi i wsparcia misji, aby uczestniczyć w różnych symulacjach we wszystkich fazach lotu. Starliner ukończył dwa testy lotu bez załogi, w tym Orbital Flight Test-2, który zadokował do stacji kosmicznej 21 maja 2022 r., po starcie dwa dni wcześniej z Kennedy'ego. Statek kosmiczny pozostał zadokowany do stacji kosmicznej przez cztery dni, po czym pomyślnie wylądował w White Sands Missile Range w Nowym Meksyku. Śledź blog komercyjnej załogi NASA lub blog misji CFT, aby uzyskać najnowsze informacje na temat postępów. Szczegółowe informacje na temat programu NASA Commercial Crew można znaleźć, śledząc blog komercyjnej załogi, @commercial_crew na X i komercyjną załogę na Facebooku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2023-10-23 21:58