Inżynier NASA przenosi rdzenne korzenie do nowej ery lotnictwa.

NASA

Dorastając na obrzeżach Filadelfii, Abigail Reigner spędziła większość swojego dzieciństwa z dala od miejsca, które jej rodzina nazywała domem i gdzie było niewiele śladów jej rdzennego plemienia i kultury.

Należąc do narodu Komanczów, który mieszka w Lawton w Oklahomie, rodzice Reigner dołożyli wszelkich starań, aby utrzymać ją w związku z jej rdzennym dziedzictwem i częścią społeczności, która później odegra kluczową rolę w jej zawodowej podróży.

Abigail Reigner

"Moi rodzice byli naprawdę nieugięci, aby upewnić się, że mój brat i ja wciąż jesteśmy zaangażowani w tradycje rdzennych Amerykanów" - powiedziała Reigner. "Latem często jeździliśmy do Oklahomy, spędzając czas z rodziną i pozostając zanurzeni w naszej kulturze".

Oboje jej rodzice wywodzą się ze środowiska nauczycielskiego, więc Reigner była otoczona praktycznymi doświadczeniami edukacyjnymi we wczesnym okresie życia. Jako nauczycielka, jej matka co roku uczestniczyła w lokalnych wydarzeniach, rozmawiając i wchodząc w interakcje z uczniami. Jej ojciec, nauczyciel technologii w gimnazjum, nauczył Reigner, jak korzystać z projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) i pomógł wprowadzić ją w świat inżynierii w młodym wieku.

Te wyjątkowe doświadczenia pomogły rozbudzić w Reigner ciekawość poznawania nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz nawiązywania kontaktów z innymi osobami w jej społeczności, które podzielają te zainteresowania. Reigner mówi, że nigdy nie uważa swojego wychowania za coś oczywistego.

"Czuję się szczęściarą, że dorastałam z tak wieloma możliwościami edukacyjnymi i staram się je wykorzystać jako sposób na odwdzięczenie się mojej społeczności" - powiedziała Reigner.

Po uczestnictwie w różnych zajęciach z inżynierii i robotyki w szkole średniej i uświadomieniu sobie, że kariera w STEM jest dla niej odpowiednia, Reigner uczęszczała do Rochester Institute of Technology w Nowym Jorku, gdzie uzyskała tytuł licencjata i magistra inżynierii mechanicznej.

Podczas pobytu tam dołączyła do American Indian Science and Engineering Society (AISES), gdzie miała wyjątkową okazję do nawiązania kontaktu z innymi rdzennymi studentami i mentorami w dziedzinach STEM oraz zdobycia doświadczenia przywódczego w projektach, które ostatecznie dały jej możliwość odbycia stażu w NASA.

"Możliwości, które uzyskałam dzięki AISES, doprowadziły mnie do odbycia stażu w Laboratorium Napędu Odrzutowego NASA latem 2021 r., A następnie ośmiomiesięcznej współpracy w następnym roku w dziale materiałoznawstwa centrum" - powiedziała Reigner.

Dzięki AISES Reigner poznała również Josepha Connolly'ego, inżyniera lotnictwa i kosmonautyki w Glenn Research Center NASA w Cleveland, który chciał rekrutować rdzennych studentów na pełnoetatowe stanowiska w agencji. Po ukończeniu college'u Reigner dołączył do NASA Glenn jako inżynier latem 2024 r.

Dziś Reigner pracuje jako inżynier systemowy wspierający wysiłki NASA Glenn w zakresie testowania i demonstrowania zelektryfikowanych technologii napędu lotniczego dla przyszłych samolotów komercyjnych w ramach misji agencji mającej na celu uczynienie podróży lotniczych bardziej zrównoważonymi.

Jednym z projektów, nad którym pracuje, jest NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD), gdzie wspiera testy redukcji ryzyka, które umożliwiają projektowi zbadanie wykonalności hybrydowego napędu elektrycznego w celu zmniejszenia emisji i poprawy wydajności w przyszłych samolotach.

"Zawsze dobrze jest wiedzieć, że robisz coś, co przynosi korzyści ludzkości" - powiedziała Reigner. "Widząc tę jedność między ośrodkami NASA i wiedząc, że jesteś częścią czegoś, co przyspiesza rozwój technologii przyszłości, jest bardzo fajnie".

Abigail Reigner

Rosnąca społeczność rdzennych Amerykanów w NASA Glenn przez lata wspierała kilka inicjatyw, które pomogły rekrutować, inspirować i zatrzymywać rdzennych pracowników.

Wykorzystując niektóre z programów różnorodności agencji, które zapewniają możliwości edukacyjne STEM dla niedostatecznie reprezentowanych społeczności, grupa Native Americans at NASA zachęciła więcej studentów o rdzennym pochodzeniu do zaangażowania się w projekty techniczne, jednocześnie rozwijając umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w dziedzinach STEM.

"Grupa wsparcia rdzennych Amerykanów w NASA istnieje od połowy do końca lat 80. i była właściwie jedną z pierwszych grup zasobów pracowniczych rdzennych Amerykanów w agencji" - powiedział Connolly. "Dzięki temu udało nam się połączyć wielu rdzennych pracowników ze starszymi liderami w całej NASA i ustanowić więcej działań rekrutacyjnych i inicjatyw dla rdzennych Amerykanów w całej agencji"."

Inicjatywy te obejmują wsparcie poprzez NASA's Minority University Research and Education Project (MUREP), aby pomóc w rekrutacji większej liczby rdzennych studentów, zachęcanie do udziału w praktycznych doświadczeniach edukacyjnych poprzez projekty takie jak NASA's University Leadership Initiative (ULI) oraz zaangażowanie agencji w konkurs First Nations Launch, który pomaga zapewnić studentom możliwości prowadzenia badań przy jednoczesnym rozwijaniu umiejętności inżynieryjnych i budowania zespołu.

Wysiłki społeczności rdzennych Amerykanów w NASA Glenn i w całej agencji odniosły sukces, nie tylko tworząc bezpośredni rurociąg dla rdzennych studentów do siły roboczej NASA, ale także pozwalając im czuć się widzianymi i reprezentowanymi w agencji, mówi Connolly.

Dla Reigner posiadanie tej społeczności i grupy zasobów w NASA, która pomaga jej prowadzić i wspierać ją w jej podróży, było kluczowe dla jej sukcesu i ważne dla przyszłości różnorodności w agencji.

"Naprawdę czuję, że powodem, dla którego jestem tutaj w NASA, jest sukces nie tylko grupy wsparcia rdzennych Amerykanów tutaj w Glenn, ale także rdzennych mieszkańców całej agencji" - powiedziała Reigner. Bez ich wsparcia i inicjatyw mających na celu rekrutację i zatrzymanie studentów, nie byłoby mnie tutaj dzisiaj".

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-11-19 17:26