NASA opracowuje kapsułę, aby pomóc operatorom autonomicznych statków powietrznych
Aby samodzielnie latające samoloty mogły wzbić się w przestworza, muszą poznać swoje otoczenie, aby uniknąć zagrożeń. Naukowcy NASA zajmujący się aeronautyką opracowali niedawno kapsułę z kamerą i czujnikami, aby pomóc w tym wyzwaniu, rozwijając wizję komputerową dla autonomicznego lotnictwa.
Kamera ta nosi nazwę Airborne Instrumentation for Real-world Video of Urban Environments (AIRVUE). Został on opracowany i zbudowany w należącym do NASA Armstrong Flight Research Center w Edwards w Kalifornii. Naukowcy niedawno latali nim na pilotowanym helikopterze w Kennedy Space Center NASA na przylądku Canaveral na Florydzie w celu przeprowadzenia wstępnych testów.
Zespół ma nadzieję wykorzystać kapsułę do gromadzenia dużych, zróżnicowanych i dostępnych wizualnych zbiorów danych dotyczących pogody i innych przeszkód. Następnie wykorzystają te informacje do stworzenia chmury danych, do której będą mieli dostęp producenci samolatających taksówek powietrznych, dronów lub innych podobnych statków powietrznych. Deweloperzy mogą wykorzystać te dane do oceny, jak dobrze ich samoloty mogą "widzieć" złożony świat wokół nich.
"Dane są paliwem dla uczenia maszynowego" - powiedział Nelson Brown, główny badacz NASA w projekcie AIRVUE. "Mamy nadzieję zainspirować innowacje, dostarczając społeczności wizji komputerowej realistycznych scenariuszy lotu. Dostępne zbiory danych były niezbędne dla postępów w zakresie pomocy dla kierowców i samojezdnych samochodów, ale jak dotąd nie widzieliśmy takich otwartych zbiorów danych w lotnictwie".
Algorytmy komputerowe, które umożliwią samolotom wykrywanie otoczenia, muszą być niezawodne i sprawdzone w wielu warunkach lotu. Dane NASA obiecują taką wierność, co czyni je ważnym zasobem dla przemysłu. Gdy firma gromadzi dane na własną rękę, jest mało prawdopodobne, że udostępni je innym producentom. Rola NASA ułatwia dostęp do tego zbioru danych wszystkim firmom z branży zaawansowanej mobilności powietrznej, zapewniając Stanom Zjednoczonym pozostanie w czołówce innowacji.
Po dopracowaniu projektu, poprzez ocenę i dodatkowe testy, zespół ma nadzieję stworzyć więcej kapsuł, które będą jeździć na różnych typach samolotów, aby zebrać więcej wizualizacji i rozwinąć cyfrowe repozytorium danych.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.