NASA planuje pierwszy lot eksperymentalnego samolotu X-59 w 2024 r.
Misja Quesst NASA przesunęła planowany pierwszy lot cichego samolotu naddźwiękowego X-59 na 2024 rok. Jedyny w swoim rodzaju eksperymentalny samolot X-59 wymagał złożonej inżynierii od naukowców NASA współpracujących z głównym wykonawcą Lockheed Martin Skunk Works. Oprócz konstrukcji samolotu, X-59 łączy również nową technologię z systemami i komponentami z wielu uznanych samolotów, takich jak podwozie z F-16 i system podtrzymywania życia zaadaptowany z F-15. W ramach prac nad tym wyjątkowym samolotem, zespół Quesst pracuje nad kilkoma wyzwaniami technicznymi zidentyfikowanymi w 2023 roku, kiedy to X-59 miał odbyć swój pierwszy lot. Dodatkowy czas jest potrzebny, aby w pełni zintegrować systemy z samolotem i upewnić się, że działają one zgodnie z oczekiwaniami. Zespół rozwiązuje również sporadyczne problemy z niektórymi nadmiarowymi komputerami bezpieczeństwa, które kontrolują systemy samolotu. W ciągu ostatniego roku Quesst czynił stałe postępy w kierunku lotu. Zespół zainstalował ostatnie elementy struktury ogona X-59, co pozwoliło im sfinalizować okablowanie elektryczne i przejść do krytycznych testów naziemnych, a także przeniósł go z miejsca montażu na linię lotniczą w celu przeprowadzenia testów strukturalnych. X-59 zademonstruje zdolność do latania z prędkością naddźwiękową, czyli większą niż prędkość dźwięku, jednocześnie redukując zwykle głośny huk soniczny do cichego uderzenia. NASA planuje przelot X-59 nad kilkoma społecznościami w celu zebrania danych na temat tego, jak ludzie odbierają wytwarzany przez niego dźwięk. Agencja przekaże te informacje amerykańskim i międzynarodowym organom regulacyjnym w celu potencjalnego dostosowania przepisów, które obecnie zabraniają komercyjnych lotów naddźwiękowych nad lądem. Najważniejsze priorytety NASA dla każdej misji to bezpieczeństwo i zapewnienie sukcesu. Dla Quesst oznacza to nie tylko pewność, że X-59 jest bezpieczny przed lotem, ale także bezpieczeństwo w dłuższej perspektywie i niezawodność podczas fazy testów środowiskowych. Samolot przechodzi obecnie zintegrowane testy, które muszą zostać zakończone przed lotem. Po zakończeniu tego etapu samolot będzie kontynuował swoją podróż z przeglądem gotowości do lotu, w którym NASA planuje opublikować bardziej szczegółowy harmonogram pierwszego lotu. Quesst to misja, która może zrewolucjonizować komercyjne podróże lotnicze poprzez radykalne skrócenie czasu podróży. Bezpieczny i niezawodny lot X-59 ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tych korzyści przez NASA. Agencja jest zaangażowana w dokładny proces przeglądu i testowania, który zakończy się sukcesem tej misji.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.