NASA prosi o opinie na temat bezpieczeństwa przyszłych komercyjnych operacji dronami

NASA

NASA niedawno zebrała przedstawicieli Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), policji i straży pożarnej oraz branży komercyjnej, aby dowiedzieć się, jak zrobić ważny krok dla dronów bezpieczeństwa publicznego: pozwolić im latać obok miejsca, w którym ich operatorzy mogą je zobaczyć.

Obecnie większość operacji dronów jest ograniczona do obszarów znanych jako "wizualna linia wzroku" ze względów bezpieczeństwa. Jednak inżynierowie i badacze opracowują infrastrukturę umożliwiającą dronom działanie poza tym punktem. Podczas gdy FAA pracuje nad autoryzacją tego typu lotów, NASA pomaga zapewnić, że operacje te są bezpieczne i wydajne.

Praca NASA i FAA może mieć znaczące zastosowania komercyjne - w tym dostawy dronami - ale na czerwcowym spotkaniu agencje skupiły się na dronach bezpieczeństwa publicznego wykorzystywanych do poszukiwań i ratownictwa, rekonstrukcji miejsc wypadków oraz świadomości sytuacyjnej podczas pożarów i innych sytuacji kryzysowych. Naukowcy muszą dowiedzieć się, w jaki sposób drony wykonujące misje bezpieczeństwa publicznego mogą bezpiecznie działać poza linią wzroku - i robić to w przestrzeni powietrznej współdzielonej z dronami wykonującymi misje komercyjne.

Zorganizowane przez NASA Ames Research Center w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej spotkanie odbyło się w Arlington, w ratuszu w Teksasie. Uczestniczyli w nim członkowie FAA, Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Departamentu Bezpieczeństwa Publicznego Teksasu, lokalnej policji i straży pożarnej w Arlington oraz przedstawiciele międzynarodowego lotniska Dallas-Fort Worth. Dyskusja grupy obejmowała specjalne względy potrzebne do operacji dronów bezpieczeństwa publicznego poza linią wzroku. Zidentyfikowano również co najmniej jedno istotne wyzwanie: jak zapewnić, by drony bezpieczeństwa publicznego miały pierwszeństwo podczas działania w tej samej przestrzeni powietrznej z dronami komercyjnymi.

Naukowcy NASA przekazali informacje zwrotne z tej sesji do FAA, komercyjnych operatorów dronów i dostawców usług. Wkład ze spotkania dotyczącego bezpieczeństwa publicznego będzie wspierał ocenę FAA komercyjnych lotów dronów poza wizualną linią wzroku, którą agencja prowadzi obecnie w obszarze Dallas-Fort Worth. Dane z tych operacji będą stanowić podstawę do tworzenia przepisów przez FAA.

Prace NASA są prowadzone w ramach projektu Unrewed Aircraft Systems Traffic Management System Beyond Visual Line of Sight, który wchodzi w zakres projektu Air Traffic Management Exploration. Podprojekt ten bezpośrednio wspiera misję NASA Advanced Air Mobility. Advanced Air Mobility ma na celu przekształcenie naszych społeczności poprzez przeniesienie ruchu ludzi i towarów z ziemi, na żądanie, w przestworza.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-08-14 21:01