NASA ustawia zasięg dla X-59 - cichego samolotu naddźwiękowego
NASA przeprowadzi relację na żywo z prezentacji samolotu X-59 o godzinie 16:00 czasu wschodniego w piątek, 12 stycznia, w ramach misji agencji Quesst mającej na celu umożliwienie komercyjnych lotów naddźwiękowych. Po raz pierwszy publiczność zobaczy pomalowany samolot, który zostanie zaprezentowany podczas ceremonii zorganizowanej przez głównego wykonawcę Lockheed Martin Skunk Works w Palmdale w Kalifornii. Ceremonia i prezentacja samolotu będą transmitowane na żywo w serwisie streamingowym NASA+. Relacje będą również emitowane w NASA Television, aplikacji NASA, YouTube i na stronie internetowej agencji. Dowiedz się, jak transmitować NASA TV za pośrednictwem różnych platform, w tym mediów społecznościowych. Prelegentami podczas wydarzenia będą m.in: Członkowie mediów z pytaniami dotyczącymi udziału w wydarzeniu powinni skontaktować się ze Skunk Works. Oprócz wydarzeń na miejscu, NASA zorganizuje telekonferencję po ceremonii dla członków mediów. Reporterzy mogą skontaktować się z [email protected], aby RSVP. Członkowie społeczeństwa mogą zarejestrować się, aby uzyskać własną wirtualną kartę pokładową na pierwszy lot X-59. Za pośrednictwem usługi NASA Flight Log, nazwiska uczestników zostaną zdigitalizowane i pobrane na urządzenie pamięci masowej, które będzie noszone osobiście przez pilota X-59. Uczestnicy otrzymają również wydrukowaną kartę pokładową ze swoim imieniem i nazwiskiem, a lot zostanie wpisany do ich dzienników pokładowych. Należący do NASA X-59 to jedyny w swoim rodzaju eksperymentalny samolot, który zademonstruje zdolność do latania z prędkością ponaddźwiękową, generując przy tym delikatny "grzmot soniczny", a nie jak zwykle głośny huk. Po zakończeniu montażu i testów X-59, zespół NASA Quesst wybierze kilka społeczności amerykańskich, które będą latać samolotem i zbierać dane na temat tego, jak ludzie odbierają wytwarzany przez niego dźwięk. Agencja przekaże te dane amerykańskim i międzynarodowym organom regulacyjnym w celu potencjalnego dostosowania obecnych przepisów, które zabraniają komercyjnych lotów naddźwiękowych nad lądem. Więcej informacji na temat Quesst można znaleźć na stronie: https://www.nasa.gov/Quesst -end- Rob MargettaCentrala, [email protected] Sasha EllisLangley Research Center, Hampton, [email protected] Candis RousselLockheed Martin Aeronautics, Palmdale, Kalifornia661- [email protected]
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.