Pierwsze spojrzenie na hybrydowy elektryczny samolot badawczy
Podczas specjalnej ceremonii odsłonięcia, która odbyła się 22 sierpnia 2024 r., publiczność po raz pierwszy zobaczyła samolot magniX Dash 7, który posłuży jako platforma testowa do badań nad zrównoważonym lotnictwem w ramach projektu NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD).
Na międzynarodowym lotnisku King County International Airport, powszechnie znanym jako Boeing Field, w Seattle w stanie Waszyngton, liderzy NASA i magniX zaprezentowali pojazd badawczy w nowych barwach.
EPFD to współpraca między NASA a przemysłem w celu zademonstrowania możliwości zelektryfikowanych technologii napędowych samolotów w zakresie redukcji emisji dla przyszłych samolotów komercyjnych w połowie lat 2030.
W ramach tej demonstracji magniX zmodyfikuje Dash 7 za pomocą nowego hybrydowego systemu elektrycznego w celu przeprowadzenia testów naziemnych i lotniczych. NASA wykorzysta dane zebrane podczas tych testów, aby zidentyfikować i zminimalizować bariery w certyfikacji tych nowych technologii oraz pomóc w opracowaniu nowych standardów i przepisów dotyczących przyszłych zelektryfikowanych samolotów.
"Jesteśmy organizacją badawczą, która nadal rozwija lotnictwo, rozwiązuje problemy związane z lotem i prowadzi społeczność w przyszłość" - powiedział Robert A. Pearce, zastępca administratora Dyrekcji Misji Badań Aeronautycznych NASA. "Dzięki naszemu projektowi EPFD podejmujemy duże kroki w partnerstwie, aby upewnić się, że lotnictwo elektryczne jest częścią przyszłości lotów komercyjnych".
Po ukończeniu malowania samolotu, magniX rozpocznie proces przekształcania Dash 7 w poligon badawczy z hybrydowym napędem elektrycznym. Testy w locie z nowym systemem planowane są na 2026 r.
Zdjęcie kredytowe: NASA/David C. Bowman
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.