Prowadzona przez NASA misja mapowania zanieczyszczenia powietrza na obu wybrzeżach USA

NASA

Tego lata, między 17 czerwca a 2 lipca, NASA będzie latać samolotami nad Baltimore, Filadelfią, częścią Wirginii i Kalifornii w celu zebrania danych na temat zanieczyszczeń powietrza i emisji gazów cieplarnianych.

Kampania wspiera program NASA Student Airborne Research Program dla stażystów studiów licencjackich.

Loty na wschodnim wybrzeżu odbędą się w dniach 17-26 czerwca. Naukowcy i studenci będą latać kilka razy w tygodniu samolotem King Air B200 firmy Dynamic Aviation na wysokości 1000 stóp nad Baltimore i Filadelfią, a także Norfolk, Hampton, Hopewell i Richmond w Wirginii. W międzyczasie samolot NASA P-3 z ośrodka NASA Wallops Flight Facility w Wirginii będzie latał nad tymi samymi lokalizacjami na wschodnim wybrzeżu, aby zebrać różne pomiary.

Loty na zachodnim wybrzeżu odbędą się w dniach 29 czerwca - 2 lipca. W tym okresie te same samoloty przeprowadzą podobne operacje nad Los Angeles, Imperial Valley i Tulare Basin w Kalifornii.

Samoloty badawcze będą latać na niższych wysokościach niż większość samolotów komercyjnych i będą wykonywać manewry, w tym pionowe spirale od 1 000 do 10 000 stóp, krążąc nad elektrowniami, składowiskami odpadów i obszarami miejskimi. Od czasu do czasu będą również przeprowadzać "nieudane podejścia" na lokalnych lotniskach, gdzie samoloty będą wykonywać przelot na niskim poziomie nad pasem startowym w celu zebrania próbek blisko powierzchni.

Samoloty posiadają instrumenty, które będą zbierać dane dotyczące szeregu gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla i metanu, a także zanieczyszczeń powietrza, takich jak dwutlenek azotu, formaldehyd i ozon. Jednym z celów tej kampanii jest walidacja pomiarów kosmicznych obserwowanych przez misję TEMPO (Tropospheric Emissions: Monitoring of Pollution). Wystrzelony na komercyjnego satelitę w kwietniu 2023 r. instrument TEMPO zapewnia cogodzinne dzienne pomiary zanieczyszczeń powietrza w Stanach Zjednoczonych, północnym Meksyku i południowej Kanadzie.

"Celem jest, aby zebrane przez nas dane zostały wykorzystane w decyzjach politycznych, które wpływają na jakość powietrza i klimat w regionie" - powiedział Glenn Wolfe, naukowiec i główny badacz kampanii w Goddard Space Flight Center NASA w Greenbelt w stanie Maryland.

Samolot B-200 jest własnością Dynamics Aviation, firmy lotniczej zakontraktowanej przez NASA.

Aby uzyskać więcej informacji na temat Studenckiego Programu Badań Powietrznych, odwiedź:

https://science.nasa.gov/earth-science/early-career-opportunities/student-airborne-research-program/

By Tayler Gilmore

NASA's Goddard Space Flight Center, Greenbelt, Maryland

.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-07-10 02:21