Samolot badawczy w nowych barwach na potrzeby testów hybrydowego napędu elektrycznego NASA

NASA

Zaparkowany pod światłami w hangarze w Seattle, hybrydowy elektryczny samolot badawczy producenta silników elektrycznych magniX pokazał nowy wygląd symbolizujący jego podróż w kierunku pomocy NASA w urzeczywistnieniu zrównoważonego lotnictwa.

Podczas specjalnej ceremonii odsłonięcia zorganizowanej przez magniX 22 sierpnia, liderzy firmy i NASA po raz pierwszy zaprezentowali publicznie samolot w nowym malowaniu na międzynarodowym lotnisku King County, powszechnie znanym jako Boeing Field.

Samolot to De Havilland Dash 7, który wcześniej był używany do przewozu ładunków. Pracując w ramach projektu NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD), magniX zmodyfikuje go, aby służył jako poligon doświadczalny do badań nad hybrydowym napędem elektrycznym.

Celem firmy w ramach EPFD jest zademonstrowanie potencjalnych oszczędności paliwa i zwiększenia wydajności dzięki hybrydowemu systemowi elektrycznemu dla regionalnych samolotów przewożących do 50 pasażerów. Wysiłki te pomogą zmniejszyć wpływ lotnictwa na środowisko poprzez obniżenie emisji gazów cieplarnianych.

Ta barwa jest wyrazem uznania dla wspólnych wysiłków skoncentrowanych na udowodnieniu, że hybrydowy lot elektryczny dla samolotów komercyjnych jest wykonalny.

"Jesteśmy organizacją badawczą, która nadal rozwija lotnictwo, rozwiązuje problemy związane z lotem i prowadzi społeczność w przyszłość" - powiedział Robert A. Pearce, zastępca administratora Dyrekcji Misji Badań Aeronautycznych NASA. "Dzięki naszemu projektowi EPFD podejmujemy duże kroki w partnerstwie, aby upewnić się, że lotnictwo elektryczne jest częścią przyszłości lotów komercyjnych".

NASA współpracuje z przemysłem w celu modyfikacji istniejących samolotów za pomocą nowych zelektryfikowanych systemów napędowych. Te samoloty testowe pomogą zademonstrować korzyści płynące z hybrydowych elektrycznych układów napędowych w zmniejszaniu spalania paliwa i emisji dla przyszłych samolotów komercyjnych, co jest częścią szerszej misji NASA, mającej na celu uczynienie podróży lotniczych bardziej zrównoważonymi.

"EPFD ma na celu pokazanie, w jaki sposób samoloty na skalę regionalną, poprzez testy naziemne i lotnicze, mogą być bardziej zrównoważone dzięki dostępnej obecnie technologii elektrycznej" - powiedział Ben Loxton, wiceprezes ds. prac magniX nad projektem EPFD.

Do tej pory magniX skupił się na opracowaniu silnika zasilanego bateryjnie i przetestowaniu go na ziemi, aby upewnić się, że będzie bezpieczny do pracy w powietrzu. Firma rozpocznie teraz przejście do nowej fazy projektu - przekształcenia Dash 7 w hybrydowy elektryczny pojazd badawczy.

"Wraz z niedawnym zakończeniem wstępnego przeglądu projektu i podstawowych testów w locie, oznacza to przejście do następnej i najbardziej ekscytującej fazy projektu: modyfikacji tego Dasha 7 za pomocą naszego elektrycznego układu napędowego magniX" - powiedział Loxton.

Aby było to możliwe, magniX współpracuje ze swoim integratorem płatowca AeroTEC, aby pomóc zmodyfikować i przygotować samolot do testów lotniczych, które odbędą się w Moses Lake w stanie Waszyngton. Air Tindi, która dostarczyła samolot do magniX na potrzeby tego projektu, pomoże w konserwacji i wsparciu samolotu podczas faz testowych.

Typowy hybrydowy elektryczny układ napędowy łączy różne źródła energii, takie jak paliwo i elektryczność, aby zasilać samolot. Na potrzeby demonstracji magniX, zmodyfikowany Dash 7 będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne zasilane z akumulatorów przechowywanych w kabinie oraz dwa turbośmigłowe samoloty zasilane gazem.

Prace rozpoczną się od wymiany jednego z zewnętrznych silników turbośmigłowych samolotu na nowy, 650-kilowatowy silnik elektryczny magniX - podstawę hybrydowego systemu elektrycznego. Po przetestowaniu tych modyfikacji, magniX wymieni pozostały zewnętrzny silnik turbośmigłowy na dodatkowy silnik elektryczny.

Wcześniej w tym roku magniX i NASA zakończyły kamieniem milowym pomyślne testowanie silnika zasilanego bateryjnie na symulowanej wysokości. Inżynierowie magniX kontynuują testy naziemne zelektryfikowanych systemów i komponentów samolotu w ośrodku NASA Electric Aircraft Testbed (NEAT) w Sandusky w stanie Ohio.

Dzięki rygorystycznemu testowaniu tych nowych technologii w symulowanych warunkach lotu, takich jak duże wysokości i ekstremalne temperatury, naukowcy mogą upewnić się, że każdy komponent działa bezpiecznie przed wzbiciem się w powietrze.

Współpraca między EPFD, NASA, GE Aerospace i magniX ma na celu rozwój technologii hybrydowych napędów elektrycznych dla samolotów komercyjnych nowej generacji w połowie 2030 roku. NASA współpracuje z tymi firmami w celu przeprowadzenia dwóch demonstracji w locie, prezentujących różne podejścia do projektowania hybrydowych systemów elektrycznych.

Badacze wykorzystają dane zebrane podczas testów naziemnych i w locie, aby zidentyfikować i zmniejszyć luki w certyfikacji, a także poinformować o opracowaniu nowych standardów i przepisów dla przyszłych zelektryfikowanych samolotów.

"W NASA jesteśmy podekscytowani potencjałem EPFD do uczynienia lotnictwa bardziej zrównoważonym" - powiedział Pearce. "Hybrydowy napęd elektryczny na skalę megawatową przyspiesza postęp USA w kierunku osiągnięcia celu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 r., przynosząc korzyści wszystkim, którzy codziennie korzystają z transportu lotniczego".

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-09-04 16:22