Samolot NASA G-IV będzie przenosił instrument naukowy nowej generacji
W czerwcu 2024 r. nad należącym do NASA Armstrong Flight Research Center w Edwards w Kalifornii pojawił się nowy numer ogonowy. Piloci przeprowadzili loty Gulfstream IV (G-IV), aby ocenić jego właściwości jezdne i zapoznać pilotów z nim przed rozpoczęciem modyfikacji strukturalnych. Samolot badawczy dołącza do floty centrum obsługując program NASA Airborne Science.
G IV będzie przenosił radar AIRSAR-NG (Next Generation Airborne Synthetic Aperture Radar), który wysyła i odbiera sygnały mikrofalowe w celu zbierania informacji o cechach topograficznych Ziemi i ich zmianach w czasie. Celem zespołu w NASA Armstrong jest zmodyfikowanie G-IV, aby pomieścić trzy radary jednocześnie.
"AIRSAR-NG będzie składał się z trzech różnych anten radaru z syntetyczną aperturą w jednym instrumencie, aby zapewnić nowy wgląd w powierzchnię Ziemi bardziej efektywnie", powiedział Yunling Lou, główny badacz instrumentu w Laboratorium Napędu Odrzutowego NASA w Południowej Kalifornii. "Możliwości tego nowego instrumentu ułatwią nowe techniki, takie jak trójwymiarowe obrazowanie, które będą przydatne w przyszłych misjach kosmicznych."
Dzięki tym i innym wprowadzanym modyfikacjom, G-IV będzie również w stanie pomieścić większą liczbę instrumentów naukowych, co może umożliwić NASA wspieranie bardziej dynamicznych misji naukowych w powietrzu.
"Ten samolot pomoże Armstrongowi w kontynuowaniu naszej długiej historii wspierania nauki w powietrzu dla agencji i utrzyma doświadczenie w prowadzeniu udanych misji naukowych przez wiele lat" - powiedziała Franzeska Becker, kierownik projektu G-IV w NASA Armstrong.
Przekazany w lutym z Langley Research Center NASA w Hampton w Wirginii, G-IV zostanie poddany dodatkowym modyfikacjom nadzorowanym przez zespół NASA Armstrong. Ich celem jest wzbogacenie programu naukowego agencji poprzez wyposażenie samolotu w bardziej wydajną i wszechstronną platformę badawczą.
Wiedza i doświadczenie specjalistów z ośrodków NASA, takich jak Armstrong (G-IV, ER-2, C-20) i Langley (777, G-III), pomogą agencji stworzyć dobrze zdefiniowaną i zdatną do lotu platformę dla instrumentów naukowych i lotniczych misji naukowych.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.