W pracy i poza nią pracownicy NASA odnajdują radość w lotnictwie

NASA

Pierwsze "A" w NASA oznacza aeronautykę. Centrum Badawcze Glenn w Cleveland jest tylko jednym z kilku ośrodków NASA prowadzących rewolucyjne badania mające na celu uczynienie lotów czystszymi, bezpieczniejszymi i cichszymi.

Ale zainteresowanie lataniem wykracza poza sferę zawodową dla wielu osób w NASA. Poznaj garstkę pracowników NASA Glenn, którzy mają osobisty związek z lotnictwem, zarówno w pracy, jak i poza nią.

jared berg

Menedżer podsystemu termicznego dla elementu mocy i napędu Gateway

Sadzenie ziarna: Berg dorastał czytając z rodziną książki lotnicze i budując modele samolotów. Uczestnictwo w pokazach lotniczych EAA AirVenture w Oshkosh w stanie Wisconsin w dzieciństwie zainspirowało go do rozpoczęcia szkolenia lotniczego, gdy otrzymał pełnoetatową pracę w NASA.

Dołączenie do klubu: Berg jest obecnie członkiem klubu NASAIRS Flying Club w NASA Glenn, który, jak twierdzi, pomaga uczynić latanie bardziej dostępnym i pozwala mu stale uczyć się od innych pilotów.

Latanie wysoko: Berg lata rekreacyjnie od ponad dekady i uważa to za część swojego codziennego życia. "Latanie pozwala uciec od przyziemności i daje poczucie przygody podczas podróży" - powiedział Berg. "Możesz także doświadczyć natury, w szczególności pogody, ale także ziemi, nad którą latasz, w sposób, który jest stosunkowo surowy i w jakiś sposób osobisty."

Lindsay Kaldon

Menedżer projektu Fission Surface Power

Siły powietrzne i astronauci: Ojciec Kaldon był szefem załogi F-16 Sił Powietrznych i członkiem zespołu pokazowego Thunderbirds, więc Kaldon nie był obcy odrzutowcom dorastając. "Każdy dzień był pokazem lotniczym w bazie, w której trenowali" - powiedział Kaldon. Po uzyskaniu tytułu licencjata w dziedzinie inżynierii elektrycznej, Kaldon sama wstąpiła do Sił Powietrznych z nadzieją, że pewnego dnia zostanie astronautą.

Going Solo: Kaldon później zdobyła licencję prywatnego pilota i mówi, że zawsze będzie pamiętać swój pierwszy samodzielny lot przełajowy. Jako miejsce docelowe wybrała Kitty Hawk, miejsce pierwszego lotu braci Wright: Pomnik stojący wzdłuż pasa startowego w Kitty Hawk jest wypisany słowami, które Kaldon pamięta za każdym razem, gdy rozwiązywała trudne wyzwania podczas pracy w NASA. "Osiągnięte dzięki nieustępliwej determinacji i niezwyciężonej wierze". Bracia Wright mieli do czynienia z wieloma wątpiącymi, którzy nie sądzili, że lot jest możliwy. Udowodnili jednak, że się mylili i nigdy się nie poddali" - powiedział Kaldon. "Uwielbiam to. Kiedy sprawy stają się trudne, zamykam oczy i myślę o tym zdaniu."

Lori Manthey

Kierownik ds. usług administracyjnych i operacji wymiany

Głowa w chmurach: Po odkrywczym locie małym samolotem Cessna 150, Manthey uzależniła się od latania. W weekendy i wieczory po rozpoczęciu pełnoetatowej pracy w NASA, wskoczyła do jednosilnikowego samolotu Piper Tomahawk na lotnisku regionalnym hrabstwa Lorain, aby zdobyć certyfikat prywatnego pilota. "Uwielbiam uczucie unoszenia się w powietrzu i oglądania świata poniżej" - powiedziała: Manthey jest pasjonatką promowania i wspierania kobiet pilotów i obecnie pełni funkcję przewodniczącej członkostwa w rozdziale Lake Erie w Ninety-Nines, organizacji założonej przez Amelię Earhart w 1929 roku. Jest także członkinią Cleveland Chapter of Women in Aviation.

Patrząc w przyszłość: Każdego roku Manthey bierze udział w Girls in Aviation Day na lotnisku Burke Lakefront w Cleveland, aby wprowadzić dziewczęta w świat lotnictwa. "Myślę, że to bardzo ważne, aby zachęcać młode kobiety i dziewczęta do stania się częścią następnego pokolenia kobiet-pilotów" - powiedziała: Manthey pracuje obecnie nad zdobyciem uprawnień do lotów według wskazań przyrządów, które pozwolą jej latać "na ślepo" w pochmurnych i mglistych warunkach pogodowych.

Waldo J. Acosta

Icing Research Tunnel Lead Facility Engineer

Powiązania rodzinne: Przez całe dzieciństwo ojciec Acosty, były badacz w NASA Glenn, zabierał swoją rodzinę na wycieczki służbowe na pokazy lotnicze EAA AirVenture w Oshkosh w stanie Wisconsin. "Zakochałem się we wszystkim, co związane z lataniem podczas tych podróży i to one nadały ton mojej drodze do pracy w lotnictwie" - powiedział Acosta: Acosta zaczął brać lekcje latania podczas studiowania inżynierii lotniczej i kosmicznej na Ohio State University, ostatecznie otrzymując licencję prywatnego pilota.

Bezpieczeństwo przede wszystkim: Nadzorując operacje testowania i konserwacji w NASA Glenn's Icing Research Tunnel, Acosta jest obecnie bezpośrednio zaangażowany w badania nad bezpieczeństwem lotnictwa. Obiekt ten, najdłużej działający tunel aerodynamiczny na świecie, pomaga NASA i przemysłowi badać wpływ oblodzenia na samoloty oraz testować systemy i narzędzia ochrony przed oblodzeniem.

Flying Full Circle: Acosta nadal uczestniczy w pokazach lotniczych przy każdej możliwej okazji i zabrał zarówno swojego ojca, jak i żonę w chmury.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2024-08-19 17:59