X-59 NASA zmienia kolor z zielonego na czerwony, biały i niebieski
Prace nad cichym samolotem naddźwiękowym NASA X-59 nadal posuwają się naprzód, ostatnio przenosząc się do lakierni w zakładzie Lockheed Martin Skunk Works w Palmdale w Kalifornii. Schemat malowania X-59 będzie obejmował głównie biały korpus, "soniczny niebieski" spód NASA i czerwone akcenty na skrzydłach. Farba nie tylko dodaje wartości kosmetycznej. Służy również celowi - farba pomaga chronić samolot przed wilgocią i korozją oraz zawiera kluczowe oznaczenia bezpieczeństwa, które pomagają w operacjach naziemnych i lotniczych. Samolot został przeniesiony do malarni 14 listopada 2023 roku. Po jego pomalowaniu zespół dokona ostatecznych pomiarów jego masy i dokładnego kształtu, aby ulepszyć modelowanie komputerowe. "Jesteśmy niezwykle podekscytowani osiągnięciem tego etapu misji. Kiedy X-59 wyłoni się ze stodoły ze świeżą farbą i malowaniem, spodziewam się, że ten moment zaprze mi dech w piersiach, ponieważ zobaczę, jak nasza wizja ożywa" - powiedziała Cathy Bahm, kierownik projektu demonstratora lotu z niskim wysięgnikiem. "Nadchodzący rok będzie wielkim wydarzeniem dla X-59, a wygląd zewnętrzny samolotu będzie ekscytujący, ponieważ w końcu będzie pasował do spektakularnej misji". X-59 to eksperymentalny samolot zaprojektowany tak, aby latać szybciej niż prędkość dźwięku, jednocześnie redukując dźwięk typowego sonicznego boomu do dźwiękowego uderzenia. Samolot jest centralnym elementem misji NASA Quesst. W ramach Quesst NASA będzie latać X-59 nad kilkoma wybranymi społecznościami w USA i zbierać dane na temat postrzegania przez ludzi dźwięku, jaki wydaje. NASA przekaże te dane organom regulacyjnym, które mogą potencjalnie dostosować obecne przepisy zakazujące komercyjnych lotów naddźwiękowych nad lądem.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.