NASA, Moog w trakcie testów hałasu taksówek powietrznych

NASA

Taksówki powietrzne mają szansę zrewolucjonizować transport lotniczy. NASA pracuje nad urzeczywistnieniem tej wizji, współpracując z przemysłem w celu zmniejszenia hałasu samolotów w naszych społecznościach. Cichy lot będzie szczególnie ważny, gdy taksówki powietrzne i drony będą startować i lądować na przyszłych lotniskach zwanych wertiportami, które można zintegrować zarówno ze społecznościami wiejskimi, jak i miejskimi. NASA dostarcza więc przemysłowi narzędzia potrzebne do przewidywania hałasu podczas projektowania pojazdów, na długo przed złożeniem wniosku o certyfikację w Federalnej Administracji Lotnictwa do latania w krajowej przestrzeni powietrznej. Latem 2023 r. naukowcy z Glenn Research Center NASA w Cleveland udali się na lotnisko Springfield-Beckley Municipal Airport w Ohio, aby przetestować elektryczną taksówkę pionowego startu i lądowania (eVTOL) wyprodukowaną przez firmę Moog. Zespół NASA uzyskał dane z eVTOL podczas odlotu, lądowania i gdy unosił się na wysokości 60 stóp. Operator Moog zdalnie pilotował samolot z pobliskiej stacji naziemnej. Była to druga runda testów NASA z firmą Moog. W 2022 r. badacze NASA uzyskali dane dotyczące hałasu podczas pierwszej rundy testów pilotażowych, podczas których pojazd Moog unosił się w jednym miejscu. NASA wykorzysta dane z obu testów do ulepszenia i walidacji narzędzi do przewidywania hałasu. Agencja dostarczy zarówno narzędzia, jak i zbiór danych amerykańskiemu przemysłowi, aby pomóc w projektowaniu cichych taksówek powietrznych i dronów. Badania te prowadzone są w ramach projektu NASA Revolutionary Vertical Lift Technology (RVLT) w ramach programu agencji Advanced Air Vehicles. RVLT wspiera misję NASA Advanced Air Mobility Mission, w ramach której dostarczane są dane mające pomóc branży w rozwoju elektrycznych taksówek powietrznych i dronów.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2023-12-08 23:23
Aktualizacja: 2023-12-09 15:26