Nowe spojrzenie na zrównoważony eksperymentalny samolot NASA i Boeinga
W miarę jak NASA i Boeing wkraczają we wczesne etapy produkcji X-66, pierwszego samolotu X, który ma pomóc Stanom Zjednoczonym w osiągnięciu zerowej emisji netto z lotnictwa do 2050 roku, zespół już wyobraża sobie, jak samolot będzie wyglądał unosząc się ponad chmurami.
Nowy rendering X-66 od Boeinga demonstruje charakterystyczne dla tego samolotu wyjątkowo długie, cienkie skrzydła stabilizowane przez ukośne rozpórki, znane jako koncepcja Transonic Truss-Braced Wing. W połączeniu z innymi udoskonaleniami w systemach napędowych, materiałach i architekturze systemów, taka konfiguracja może skutkować nawet o 30% mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin w porównaniu z najlepszymi obecnie samolotami w swojej klasie.
W ramach projektu Sustainable Flight Demonstrator, Boeing będzie współpracował z NASA w celu zbudowania, przetestowania i oblotu pełnowymiarowego samolotu demonstracyjnego X-66. Projekt ma na celu opracowanie nowej generacji bardziej zrównoważonych samolotów jednokadłubowych - konia pociągowego pasażerskich linii lotniczych na całym świecie. Boeing przetransportował samolot MD-90, który zostanie przekształcony w X-66, do swojego zakładu w Palmdale w Kalifornii w zeszłym roku i usunął jego silniki wraz z rozpoczęciem modyfikacji.
Samolot X-66 jest kluczową częścią programu NASA Sustainable Flight National Partnership, poprzez który agencja stara się chronić środowisko, rozwijać amerykańską gospodarkę i dostarczać nowe innowacje dla podróżujących.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.