Wsparcie finansowe NASA dla małych przedsiębiorstw ? inspekcja samolotu za pomocą drona

NASA

Mała firma o nazwie Near Earth Autonomy opracowała oszczędzające czas rozwiązanie wykorzystujące drony do kontroli komercyjnych samolotów pasażerskich przed lotem w ramach programu NASA Small Business Innovation Research (SBIR) i partnerstwa z The Boeing Company.

Zanim komercyjne samoloty pasażerskie zostaną uznane za bezpieczne do lotu przed każdą podróżą, należy przeprowadzić inspekcję przed lotem. Proces ten może trwać do czterech godzin i może obejmować pracowników wspinających się po samolocie w celu sprawdzenia wszelkich problemów, co czasami może prowadzić do katastrof bezpieczeństwa, a także błędów diagnostycznych.

Dzięki finansowaniu NASA i Boeinga w celu zwiększenia gotowości komercyjnej, Near Earth Autonomy opracowała rozwiązanie oparte na dronach, w ramach swojej jednostki biznesowej Proxim, które może latać wokół komercyjnego samolotu pasażerskiego i zbierać dane z inspekcji w mniej niż 30 minut. Dron może autonomicznie latać wokół samolotu, aby ukończyć inspekcję, postępując zgodnie z zaprogramowaną komputerowo kartą zadań opartą na zasadach Federalnej Administracji Lotnictwa dotyczących inspekcji samolotów komercyjnych. Karta pokazuje ścieżkę lotu, którą musi obrać oprogramowanie drona, umożliwiając pracownikom samolotów nowe narzędzie zwiększające bezpieczeństwo i wydajność.

"NASA współpracowała z Near Earth Autonomy nad wyzwaniami związanymi z autonomiczną inspekcją w wielu dziedzinach" - mówi Danette Allen, starszy lider NASA ds. systemów autonomicznych.

"Cieszymy się, że ta technologia może zostać wykorzystana w przemyśle w celu zwiększenia wydajności, bezpieczeństwa i dokładności procesu inspekcji samolotów z ogólną korzyścią dla społeczeństwa."

Zdjęcia zebrane z drona są udostępniane i analizowane zdalnie, co pozwala ekspertom w dziedzinie konserwacji linii lotniczych szybciej podejmować decyzje dotyczące napraw z dowolnego miejsca. Nowe obrazy mogą być porównywane ze starymi w celu znalezienia pęknięć, wyskakujących nitów, wycieków i innych typowych problemów. Użytkownik może poprosić system o utworzenie alertów, jeśli obszar wymaga ponownej inspekcji lub nie przejdzie inspekcji. Near Earth Autonomy szacuje, że wykorzystanie dronów do inspekcji samolotów może zaoszczędzić liniom lotniczym średnio 10 000 dolarów za godzinę utraconych zarobków podczas nieplanowanego czasu na ziemi.

W ciągu ostatnich sześciu lat Near Earth Autonomy ukończyło kilka rund lotów testowych ze swoim systemem dronów na samolotach Boeing używanych przez American Airlines i Emirates Airlines.

NASA's Small Business Innovation Research / Small Business Technology Transfer program, zarządzany przez agencję Space Technology Mission Directorate, ma na celu wzmocnienie amerykańskiej pomysłowości poprzez wspieranie innowacyjnych pomysłów przedstawianych przez małe firmy w celu zaspokojenia potrzeb NASA i przemysłu. Potrzeby badawcze są opisywane w corocznych przetargach SBIR i dotyczą technologii, które mają znaczny potencjał udanej komercjalizacji.

Małe firmy zatrudniające 500 lub mniej pracowników lub małe firmy współpracujące z instytucjami badawczymi non-profit, takimi jak uniwersytety lub laboratoria badawcze, mogą ubiegać się o udział w programie SBIR/STTR NASA.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś artykuł! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Opublikowano: 2025-01-04 08:09